התועלת של טיפול ב-Toremifene כנגד שברי עמוד שדרה עקב טיפולי ADT (מתוך J Urol)

ממחקר בשלב III עולה כי הטיפול ב- Toremifene הביא לירידה משמעותית בשכיחות שברי חוליות חדשים במהלך טיפולי ADT (Androgen Deprivation Therapy) בגברים מתחת לגיל 80. עם זאת, למרות הירידה בשכיחות השברים, הטיפול לווה בשיעורים גבוהים יותר של אירועי תרומבואמבוליזם ורידיים בהשוואה לקבוצת הביקורת.

ממצאי המחקר פורסמו בכתב העת Journal of Urology.

Toremifene אושר לשימוש כנגד סרטן שד גרורתי. לטיפול התרופתי ממשפחת SERM (Selective Estrogen Receptor Modulator) השפעה חיובית על פעילות העצם והשפעות חיוביות אחרות. התרופה אינה חסרת סיכון: ה-FDA הורה על הוספת אזהרת קופסא ליון הסיכון המוגבר להארכת מקטע QT ו-Torsade de Pointe עם הטיפול התרופתי.

המחקר כלל קרוב ל-1,300 גברים תחת טיפולי ADT. החוקרים דיווחו בשנה שעברה כי Toremifene הפחית את היארעות שברי חוליות חדשים בשיעור קרוב ל-50%, עם עליה משמעותית בצפיפות המינראלים של העצם בעמוד השדרה המותני, הירך וצוואר הירך, לצד הפחתה משמעותית של מדדי ספיגת עצם.

עם זאת, הטיפול גם לווה בשיעור מוגבר של אירועים תרומבואמבוליים ורידיים בעיקר בגברים עם גורמי סיכון ידועים, כולל גיל 80 ומעלה.

לאור זאת, החוקרים ערכו את המחקר עליו דיווחו בחודש שעבר: ניתוח פוסט-הוק שכלל 847 משתתפים מתחת לגיל 80, שנטלו Toremifene או פלסבו.

שיעור שברי חוליות חדשים עמד על 1.0% בקבוצת ההתערבות ו-4.8% בקבוצת הפלסבו. Toremifene הביא לעליה משמעותית בצפיפות המינראלים של העצם בכל האתרים שנבחנו, והביא לירידה משמעותית בהיארעות שברים לא-טראומטיים או אובדן עצם של מעל 7% בתוך 24 חודשים.

החוקרים מדווחים על מגמה לא-משמעותית בכל הנוגע לשיעור אירועי תרומבואמבוליזם ורידי עם Toremifene בהשוואה לפלסבו (2.1% לעומת 1.0%), אך ללא אירועים פטאליים וללא הבדל בהיארעות שבץ מוחי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי במדגם זה של גברים מתחת לגיל 80, הוכח כי הטיפול ב- Toremifene הפחית את שיעור השברים החדשים בקרוב ל-80% ולא לווה בעליה משמעותית בשיעור אירועי תרומבואמבוליזם ורידיים. מהממצאים עולה כי ל- Toremifene פרופיל סיכון-תועלת חיובי בגברים מתחת לגיל 80.

J Urol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה