הנחיות מעודכנות מטעם ACC/AHA למניעה שניונית (Circulation)

ה-American Heart Association ו-American College of Cardiology Foundation פרסמו הנחיות חדשות למניעה שניונית והפחתת סיכון בחולים עם טרשת עורקים, למרות שעדיין ממתינים להנחיות החדשות מטעם ATP4 (Adult Treatment Panel 4) לטיפול ברמות שומנים בדם ו-JNC-8 (Joint National Committee on the Prevention, Detection, Evaluation, and Treatment of High Blood Pressure).

ההנחיות החדשות מהוות עדכון לקווים המנחים משנת 2006 אודות מניעה שניונית.  עדיין מדובר ברשימה ישירה, פשוטה וקלה לשימוש. ההנחיות מבוססות על התנהגות המטופלים, כולל פעילות גופנית, הפסקת עישון והימנעות מעישון פאסיבי והקפדה על משקל הגוף. ניתן דגש להנחיה להקפיד על 30 דקות של פעילות גופנית בכל יום.

ההנחיות כוללות גם המלצה חדשה המדגישה את חשיבות הפניית מטופלים לשיקום לבבי. התחושה היא כי מעבר לפעילות גופנית, יש לשים לב כי החולים נוטלים טיפול תרופתי הולם, לוודא כי מבינים מהי הדיאטה הנכונה ולנסות לסייע בנושא הפסקת עישון.

ההנחיות החדשות כוללות גם התייחסות לגורמים שנוטים להזניח ועשויים להשפיע על התוצאות, דוגמת דיכאון וחיסונים כנגד שפעת, שאינם בהכרח בראש מעייניהם של הרופאים המטפלים בחולים לאחר אירוע לבבי.

ההנחיות החדשות מבהירות את ההמלצה למתן טפול בחסמי ביתא, בעקבות העדויות המוכיחות כי היעילות הרבה ביותר של הטיפול הינה בחולים לאחר אוטם לבבי לאחרונה ו/או הפרעה בתפקוד סיסטולי של חדר שמאל.

לציין, המומחים ממתינים להנחיות העדכניות מטעם ה-ATP4 ו-JNC-8 בנוגע לטיפול בערכי כולסטרול ואיזון לחץ דם.

ההנחיות המעודכנות למניעה שניונית ישולב בכל הקווים המנחים לטיפול בטרשת עורקים שיפורסמו מטעם ה-ACC/AHA בחודשים הבאים.

Circulation. 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה