הנחיות חדשות למניעת תרומבואמבוליזם ורידי לאחר ארתרופלסטיה (American Academy of Orthopaedic Surgeons)

האיגוד האמריקאי American Academy of Orthopaedic Surgeons פרסם המלצות חדשות למניעת תרומבואמבוליזם ורידי בחולים לאחר ארתרופלסטיה של הירך והברך. ההנחיות החדשות תומכות בטיפול מניעתי, אך יוצאות כנגד בדיקות סקר באמצעות אולטרה-סאונד על-בסיס שגרתי.

ארתרופלסטיה של הברך והירך הינה בין הפרוצדורות המוצלחות ביותר להשבת התפקוד והקלה על הכאב. עם זאת, אחד הסיבוכים האפשריים הינו תרומבואמבוליזם ורידי.

להערכת המומחים, ללא טיפול מניעתי, הסיכון לפקקת ורידים עמוקים עומד על כ-37% לאחר פרוצדורות אלו. מרבית החולים אינם סובלים מתסמינים ואינם נזקקים לטיפול נוסף. פקקת ורידים עמוקים בשלושת החודשים הראשונים לאחר הניתוח מובילה לאשפוז של 0.7% מהחולים לאחר החלפת ירך ו-0.9% מהחולים לאחר החלפת ברך; 0.3% מהחולים לאחר ארתרופלסטיה ראשונית של הברך או הירך מאושפזים בשל תסחיף ריאתי במהלך תקופת זמן זו.

לאחר הערכת העדויות בנושא, המומחים קבעו המלצות שנועדו לסייע במציאת הדרכים הטובות והיעילות ביותר למניעת סיבוכים אלו:

·         עדויות משמעותיות כנגד בדיקות סקר שגרתיות המבוססות על דופלקס אולטרה-סאונד.

·         המלצה חלשה לקבוע אם לחולים אבחנה קודמת של תרומבואמבוליזם ורידי, המעיד על סיכון גבוה לתרומבואמבוליזם ורידי.

·         הסכמה גורפת התומכת בהערכת חולים עם הפרעות דמם ידועות, דוגמת המופיליה ולנוכחות מחלת כבד פעילה, המעלים את הסיכון לדימומים וסיבוכים על-רקע דימומים.

·         המלצה מתונה להפסקת טיפול נוגד-טסיות טרם הפרוצדורה.

·         המלצה מתונה למתן טיפולים תרופתיים ו/או לחץ מכאני למניעת תרומבואמבוליזם ורידי בחולים שאינם בסיכון מוגבר (מעבר לזה הכרוך בניתוח עצמו) לתרומבואמבוליזם ורידי או דימומים עם זאת, העדויות אינן מספקות להמליץ על גישה מסוימת למניעה או על משך מתן טיפולים אלו.

לפיכך, ישנה הסכמה מלאה כי לקביעת משך הטיפול המניעתי יש לערוך דיון בין המטפלים והמטופלים.

·         הסכמה מלאה לטיפול תרופתי מונע ואמצעים מכאניים בחולים עם היסטוריה של תרומבואמבוליזם ורידי קודם.

·         הסכמה מלאה לשימוש באמצעים מכאניים למניעת תרומבואמבוליזם ורידי בחולים עם הפרעות דמם ידועות ו/או מחלת כבד פעילה.

·         הסכמה מלאה לניוד מוקדם של חולים לאחר-ניתוח: העדויות אינן מספיקות כדי לקבוע כי ניוד מוקדם מפחית את שיעורי פקקת ורידים עמוקים, אך להתערבות זו עלות נמוכה וסיכון מינימאלי.

·         המלצה מתונה למתן חומרי הרדמה (אינטרה-תקאלי, אפידורלי או ספינאלי) להגבלת אובדן דם, למרות שמעדויות עולה כי גישה זו אינה מונעת הישנות תרומבואמבוליזם ורידי.

·         המלצה שאינה חד-משמעית בנוגע לשאלה אם יש מקום להכנסת IVC Filter (Inferior Vena Cava Filter) למניעת תסחיף ריאתי בחולים עם התווית-נגד לטיפול מניעתי ו/או תרומבואמבוליזם ורידי שיירי.

American Academy of Orthopaedic Surgeons

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה