אין מקום להגבלת החשיפה למזון של ילדים בסיכון לאלרגיה למזון (Pediatrics)

מסקירה של ההנחיות העדכניות עולה כי בילדים בסיכון לפתח אלרגיה למזון אין מקום להגבלת החשיפה למוצרי מזון, בעלי רגישות-צולבת עם שמונת האלרגנים הנפוצים במזון בארצות הברית (חלב פרה, ביצים, בוטנים, אגוזים, סויה, חיטה, דגים וסרטנים).

כיום, אין די עדויות בכדי להמליץ על בדיקות שגרתיות לאלרגיה למזון בטרם חשיפה למזונות אלרגניים. מצד שני, תתכן תועלת בעריכת בדיקות לאלרגיה למזון במטופלים עם גורמי סיכון מסוימים, דוגמת אח/אחות עם אלרגיה לבוטנים או עדות לאלרגיה אחרת למזון ספציפי.

למרות שאין נתונים חד-משמעיים בנושא, במידה וילד מתחת לגיל חמש שנים סובל מ-Atopic Dermatitis עיקשת, תתכן תועלת להערכת נוכחות אלרגיה למזון.

החוקרים מסכמים את ההנחיות הנוכחיות בארצות הברית בנוגע לאבחנה והטיפול באלרגיות למזון, הנוגעות בעיקר לאוכלוסיית הילדים.

החוקרים כותבים כי ילדים מצויים בסיכון גבוה לאלרגיה למזון במידה ואחד ההורים או האחאים שלהם סבל בעברו מנזלת אלרגית, אסתמה, Atopic Dermatitis, או אלרגיה למזון. הסיכון לאלרגיה למזון גבוה במיוחד בילדים עם מחלות אלרגיות חמורות, דוגמת אסתמה או Atopic Dermatitis חמורה.

הטיפול באלרגיה למזון ביילודים, ילדים ומתבגרים אינו פשוט. ישנן מספר נקודות חשובות שיש לפרט בפני הורים וילדים בנושא לאלרגיה למזון.

מההנחיות עולה גם כי הגבלת הדיאטה האימהית במהלך ההיריון או ההנקה אינה מומלצת כגישה למניעת התפתחות אלרגיה למזון או שינוי המהלך הטבעי של המחלה.

בשל היתרונות של הנקה, מומלץ כי כל היילודים, כולל אלו עם היסטוריה של מחלה אטופית, יזונו מהנקה בלבד עד גיל שישה חודשים, אלא אם ישנה התווית-נגד להנקה מסיבות רפואיות.

בילדים עם אלרגיה למזון יש להקפיד על הימנעות מחשיפה לאלרגן. בנוסף, ייעוץ תזונתי ומעקב קבוע אחר הגדילה מומלצים לכל הילדים עם אלרגיה למזון. יש להדריך ילדים עם אלרגיה למזון ואת הוריהם בכל הנוגע להקפדה על התוויות המצורפות למוצרי מזון וזיהוי מרכיבים אלרגנים במזון.

ההנחיות הנוכחיות אינן עוסקות בנושאי בריאות הציבור דוגמת טיפול באלרגיה למזון בבתי ספר ומסעדות.

אין הנחיות ברורות בנוגע למרווחי הזמן בהם יש לערוך את בדיקות האלרגנים למזון. בדיקות שנתיות בילדים קטנים מבוצעות לרוב עבור חלב פרה, ביצים, סויה וחיטה. בילדים גדולים יותר ובאלו עם אלרגיה לאגוזים, בוטנים, דגים או סרטנים הבדיקות נערכות לרוב במרווחים של 2-3 שנים.

באשר לטיפול, כיום אין תרופות מאושרות למניעת תגובות אלרגיות למוצרי מזון ואפינפרין נותר הטיפול העיקרי לתגובות אלרגיות סיסטמיות חדות. במקרים של תגובות אלרגיות לא-חמורות, ישנה התוויה לטיפול בנוגדי-היסטמינים.

Pediatrics 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה