מה בין בריונות בחצר המשחקים ובין אלימות בבגרות? (Arch Pediatr Adolesc Med.)

ממחקר חדש שפורסם במהדורת אוקטובר של כתב העת Archives of Pediatric and Adolescent Medicine עולה כי בריונות בחצר המשחקים במהלך הילדות הינה גורם סיכון לאלימות כנגד בנות זוגם במהלך החיים הבוגרים.

מסקר שכלל קרוב ל-1,500 גברים מבוגרים עולה כי אלו שהתנהגו כבריונים בבית הספר, היו בסיכון גבוה פי ארבע להציג מעשי אלימות כנגד בנות זוגם בשנה החולפת, בהשוואה לאלו שלא התנהגו כבריונים בילדותם. למרות שמדובר בסיכון קטן בהרבה, באלו שהתנהגו לעיתים כבריונים במהלך ילדותם, הסיכון למעשה אלימות כנגד בת הזוג בשנה החולפת היה גבוה פי 1.53, בהשוואה לאלו שלא נקטו במעשי בריונות בילדותם.

החוקרים בחנו את הנתונים אודות 1,491 גברים מאזור בוסטון, שלקחו חלק במחקר Men’s Ecological Systems, Development, and Abuse Study בין ינואר 2005 ועד דצמבר 2006. כל המשתתפים היו בגילאי 18-35 שנים. סקר בריאות חסוי נשלח לכל הגברים, שכלל שאלה יחידה אודות בריונות בבית הספר (סווג כ”מעולם לא”, “לעתים נדירות (פעם-פעמיים)”, או “לעיתים קרובות (פעם בחודש ומעלה)”).

החוקרים העריכו מעשי אלימות כנגד בנות זוג באמצעות מדד Conflict Tactics Scale 2. היעד העיקרי של המחקר היה אלימות גופנית או מינית כנגד בת זוג במהלך השנה האחרונה.

מהתוצאות עולה כי 40.9% מהגברים דיווחו על מעשי בריונות כנגד אחרים בבית הספר בילדותם. מבין אלו, 16.3% דיווחו על מעשי בריונות לעיתים קרובות ו-24.6% על מעשי בריונות לעיתים רחוקות. 16.2% מכלל המשתתפים דיווחו על מעשה אלימות כנגד בת זוגם בשנה החולפת, כאשר 38.2% מהגברים הללו דיווחו על מעשי בריונות לעיתים קרובות בילדותם.

לאחר שהחוקרים לקחו בחשבון גורמי סיכון בילדות ומשתנים דמוגרפים, הם מצאו כי בקרב גברים שדיווחו על מעשי בריונות לעיתים קרובות בילדותם, תועד סיכון גבוה משמעותית למעשי אלימות כנגד בנות זוגם בשנה האחרונה, בהשוואה לאלו שמעולם לא נקטו במעשי בריונות (יחס סיכויים של 3.82). בקרב גברים שדיווחו על מעשי בריונות לעיתים רחוקות, הסיכון למעשה אלימות כנגד בת זוגם בשנה האחרונה עמד על 1.53.

החוקרים אינם מופתעים מהתוצאות, מאחר שיש עדויות רבות לפיהן בריונות ואלימות בין בני זוג הן תופעות הנובעות מרצון לשלוט באחר. על רופאים להתייחס לנושאים אלו ברצינות, ולהעריך אם בריונות הינה מדד לסיכון להתנהגויות אלימות בהמשך ואם באמצעות התערבות מוקדמת, ניתן למנוע מעשי אלימות בעתיד.

הם קוראים לערוך מחקרים נוספים במטרה להבין טוב יותר את המנגנונים ושורש הבעיה המוביל להפרעות התנהגות אלימות.

Arch Pediatr Adolesc Med. 2011;165:890-894, 964

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה