מקומו של טיפול ב-Candesartan לאיזון לחץ דם בחולים לאחר שבץ מוחי (Expert Review of Cardiovasculr)

מתוצאות מחקר חדש מיפן, שתוצאותיו פורסמו ב-Expert Review of Cardiovasculr Therapy עולה כי הטיפול ב- Candesartan(אטקנד) בטוח ויעיל לאיזון לחץ הדם בחולים לאחר שבץ מוחי.

מחקר Challenge-Stroke נערך בחולים יפנים בהם הוחל טיפול ב- Candesartan Cilexetil בתך שלושה חודשים מאירוע מוחי, במטרה להעריך את התועלת הקלינית של Candesartan ופרופיל הבטיחות והיעילות של הטיפול.

מדגם המחקר כלל 869 חולים, כאשר 79.6% מהחולים עם דימום מוחי ו-60.2% מהחולים עם אוטם מוחי החלו בטיפול ב- Candesartan עד שלושה ושבעה ימים לאחר האירוע המוחי, בהתאמה. לחץ הדם הממוצע עמד בתחילת המחקר על 152/83 מ”מ כספית בקבוצת החולים עם דימום מוחי ו-165/89 מ”מ כספית בקבוצת החולים עם אוטם מוחי; לחצי דם אלו ירדו לערכים של 125/75 מ”מ כספית ו-136/78 מ”מ כספית, בהתאמה, לאחר שנה אחת.

היארעות תופעות לוואי עמדה על 6.7% ו-8.0%, בהתאמה. לאחר שנה אחת, תועדו 12 הישנויות של שבץ מוחי בקבוצת החולים עם דימום מוחי ו-11 הישנויות בקבוצת החולים עם אוטם מוחי.

הסיכון להישנות שבץ מוחי היה גבוה יותר משמעותית בקרב חולים לאחר דימום מוחי, עם לחץ דם סיסטולי של 150 מ”מ כספית ומעלה, בהשוואה לחולים עם לחץ דם סיסטולי של מתחת ל-130 מ”מ כספית (יחס סיכון של 6.8, p=0.004).

החוקרים מסכמים וכותבים כי הטיפול ב- Candesartan נמצא בטוח ויעיל לאיזון לחץ הדם בחולים עם שבץ מוחי חד. איזון קפדני של לחץ הדם עשוי לסייע במניעה שניונית של אירועים מוחיים לאחר מקרים של דימום מוחי.

Expert Rev Cardiovasc Ther. 2011 Sep;9(9):1115-1126

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה