הערכת היעילות של שתי מנות חיסון כנגד נגיף HPV (מתוך J Nat Cancer Inst.)

בעקבות מחקר חדש מקוסטה-ריקה מדווחים חוקרים במאמר חדש שפורסם בכתב העת Journal of the National Cancer Institute כי גם עם מתן פחות משלוש מנות חיסון דו-ערכי כנגד נגיף ה-HPV (Human Papillomavirus) ישנה תועלת כנגד זני HPV העלולים להוביל להתפתחות לסרטן צוואר הרחם.

ממצאי המחקר מבוססים על סקירת נתונים ממחקר בשלב III להערכת היעילות של משטר סטנדרטי בן שלוש מנות של חיסון HPV.

מדגם המחקר כלל למעלה מ-7,400 נשים בגילאי 18-25 שנים. המשתתפות חולקו באקראי לטיפול בחיסון כנגד HPV (קבוצת ההתערבות) או קבוצת ביקורת שטופלה בחיסון כנגד HAV (Hepatitis A Virus) לאחר 0, 1 ו-6 חודשים. הנשים היו במעקב אחת לשנה במהלך חציון מעקב של 4.2 שנים.

שלוש מנות החיסון ניתנו ל-5,967 נשים, 802 נשים טופלו בשתי מנות ו-384 נשים טופלו במנת חיסון יחידה. לא נמצא הבדל מובהק סטטיסטית במספר הנשים שקיבלו את החיסון כנגד HPV בהשוואה לקבוצת הביקורות בשלוש הקבוצות (P=0.23).

התועלת של החיסון נקבעה על-סמך היארעות זיהומי HPV16/18 שנותרו למשך שנה אחת לפחות. נוכחות נגיפים נקבעה על-סמך בדיקות PCR (Polymerase Chain Reaction) אחר HPV DNA.

החוקרים מדווחים כי התועלת של החיסון כנגד HPV הייתה דומה בקרב נשים שטופלו בשתי מנות חיסון או שלוש מנות. התועלת של שלוש מנות חיסון עמדה על 30.9%, בהשוואה ל-84.1% עם שתי מנות חיסון.

גם מנת חיסון אחת כנגד HPV סיפקה הגנה, עם תועלת של 100%. עם זאת, החוקרים מציינים כי למרות שהתוצאות מעודדות, יש להתייחס אליהן בזהירות בשל המעקב המוגבל ומספר הזיהומים הקטן. הם גם מציינים כי ייתכן והתוצאות נובעות מחשיפה קודמת לנגיף HPV16/18, שכן הנשים שלקחו חלק במחקר היו פעילות מינית ברובן (גילאי 18-25 שנים).

שיעורי המקרים של זיהומים חדשים במהלך ארבע שנות המחקר עמדו על 4.4%, 4.5% ו-5.3%, בהתאמה, בנשים שטופלו בשלוש מנות חיסון, שתי מנות חיסון, או מנת חיסון אחת, בהתאמה.

החוקרים סבורים כי לממצאים עשויה להיות חשיבות רבה ברמת בריאות הציבור.

J Nat Cancer Inst. Published online September 9, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה