נבחר הרץ הישראלי למרתון ”גיבורים עולמיים” של מדטרוניק

מדטרוניק, החברה המובילה בטכנולוגיות רפואיות בישראל ובעולם, פרסמה את שמות משתתפי מרתון “הערים התאומות” במסגרת תכנית “הגיבורים העולמיים” ל-2011.

ד”ר חיים ליבוביץ’  שעבר צנתור לבבי והשתלת 4 סטנטים לטיפול במחלת עורקים כליליים , הוא הישראלי הראשון שנבחר להשתתף במרתון ” גיבורים עולמיים” של מדטרוניק.

רצים למרחקים ארוכים מרחבי העולם לרבות ישראל, המשתמשים בטכנולוגיה רפואית מכל סוג שהוא, ירוצו באירועי מרתון הערים התאומות של חברת מדטרוניק בסתיו הקרוב

עשרים וחמישה רצים למרחקים ארוכים המשתמשים בטכנולוגיה רפואית יוכתרו כ”גיבורים העולמיים של מדטרוניק” לאחר שירוצו במרתון או במרוץ 10 מיילים של הערים התאומות במינאפוליס – סנט פול בארה”ב. במרוצים, שיתקיימו  בחסות מדטרוניק ב-2 באוקטובר 2011 , ישתתפו יותר מ 18.000 רצים.

המשתתפים שנבחרו השנה ל”גיבורים העולמיים” הם רצים מעשר מדינות שונות, הכוללות בנוסף לישראל את אוסטרליה, ברזיל, קנדה, איטליה, נורבגיה, ספרד, שוודיה, בריטניה וארה”ב. כל אחד מהרצים שנבחרו משתמש בהתקן רפואי לטיפול במצב רפואי כגון מחלת לב, סוכרת, הפרעות בחוט השדרה, כאב כרוני או הפרעות נוירולוגיות.

ד”ר חיים ליבוביץ’ ממושב אודים, הינו הישראלי הראשון שנבחר להשתתף במרוץ זה כאחד “הגיבורים העולמיים” מאז החלה התכנית לפני 6 שנים. חיים הוא ד”ר לביוכימיה ומומחה לגידול צאן, אב ל-5 , רץ למרחקים ארוכים,  והוא עבר השתלת סטנטים לטיפול במחלת עורקים כלילית לפני כשנה וחצי.

עם ותק של 30 שנה בריצה למרחקים ארוכים, חיים החל להתאמן  בתחילת שנת 2010 לקראת מרתון פריז, המרתון הראשון בחייו, כאשר בדיקת מאמץ שגרתית, אותה התבקש לעבור ע”י  רן שילון ,ראש קבוצת אנדיור, קבוצת הריצה בה הוא מתאמן,  חשפה היצרות חמורה של העורקים המוליכים ללב. חיים עבר  צנתור שבו הושתלו בעורקי הלב  4 סטנטים של מדטרוניק, למניעת חסימה.

בהשראת סיפורו של  העיתונאי  יוסי מלמן, העוסק בספורט  הריצה למרחקים ארוכים ואיש ברזל, וממשיך בכך למרות אירוע לבבי שעבר לפני כמה שנים, חזר חיים לריצה שמונה ימים אחרי הצנתור. מאז שהושתלו הסטנטים בעורקיו, הוא אוהב ומעריך את הריצה עוד יותר מקודם. הוא סיים בהצלחה את ריצת המרתון בפאריס באפריל השנה, והשתתף בכמה ריצות חצי מרתון  בישראל ומספר שהוא מרגיש בריא מתמיד. כעת הוא מתאמן באופן אינטנסיבי לקראת מרתון מדטרוניק שתתקיים באוקטובר  הקרוב במיניאפוליס ארה”ב .

העצה של חיים לספורטאים עם בעיות לבביות, “אל תפסיקו לרוץ או התחילו לרוץ (בהדרגה ובזהירות). אני חושב שהריצה הצילה אותי ממצב רפואי הרבה יותר גרוע. אני בכושר מצוין, מרגיש נהדר ומאמין שהריצה תעזור לי להישאר כזה.”

תכנית “Global Heroes” של מדטרוניק, שנוסדה ב-2006, מציינת את הישגיהם של רצים אלה ואת הלהט שלהם לריצה כמקור השראה למטופלים אחרים המתמודדים עם מחלות כרוניות.

משתתפי “Global Heroes” נבחרים על-ידי Twin Cities In Motion, ארגון ללא כוונת רווח המנהל את מרתון הערים התאומות של מדטרוניק ואת סוף השבוע של המרוץ כשירות קהילתי באזור מיניאפוליס, סט. פול במינסוטה. בנוסף למימון כרטיסי ההשתתפות במרוץ והוצאות הנסיעה, קרן מדטרוניק תתרום 1,000 דולר בשם כל אחד מהרצים לארגון ללא כוונת רווח של חולים העוסק בחינוך ובמתן תמיכה לאנשים המתמודדים עם מצבו הרפואי של “הגיבור העולמי”.

אודות תכנית Global Heroes

תכנית Global Heroes היא שיתוף פעולה בין ארגון Twin Cities in Motion לבין קרן מדטרוניק, והיא נועדה להכיר במאמציהם של רצים מכל העולם הנושאים התקן רפואי כדי לטפל במצבים כגון מחלת לב, סוכרת, כאב כרוני והפרעות בעמוד השדרה ונוירולוגיות. התוכנית אינה מוגבלת ליצרנים מסוימים. למידע נוסף על תכנית “Global Heroes” של מדטרוניק: www.medtronic.com/globalheroes

אודות מרתון Twin Cities של מדטרוניק

מרתון הערים התאומות של מדטרוניק,  המוכר גם בשם המרתון האורבני היפה ביותר באמריקה הינו חגיגת כושר גופני הנמשכת שלושה ימים בסוף שבוע וכוללת את אירועי מרוץ Twin Cities למשפחות של מדטרוניק, מרוץ 5 ק”מ, מרוץ 10 ק”מ, מרוץ 10 מייל ומרוץ המרתון. למידע נוסף,

לחצו כאן

אודות קרן מדטרוניק

קרן מדטרוניק מחויבת לשיפור חייהם של בני אדם ברחבי העולם המתמודדים עם מחלה כרונית. מענקי הקרן מתמקדים בשלושה תחומים: בריאות, חינוך וקהילה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה