היעילות של טבליות אבץ במינון גבוה כנגד התקררות (Open Respir Med J.)

בכתב העת The Open Respiratory Medicine Journal מתפרסם מאמר חדש בו מדווחים חוקרים כי טבליות אבץ במינון גבוה, אך לא טבליות במינון נמוך, מקצרות את משך תסמיני התקררות (Common Cold).

החוקרים כותבים כי מספר מחקרים מבוקרים בחנו את ההשפעות של טבליות אבץ בטיפול בחולים עם התקררות , אך התוצאות היו סותרות. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לקבוע אם המינון היומי הכולל של אבץ עשוי להסביר בחלקו את השונות הנ”ל בתוצאות המחקרים.

החוקרים ערכו מטה-אנליזה לאחר חיפוש אחר מחקרים מבוקרי-פלסבו להערכת ההשפעות של טבליות אבץ על משך ההצטננות. כל המחקרים שזוהו נבחנו יחדיו, והחוקרים התייחסו בנפרד למחקרים שהעריכו טיפול באבץ במינון גבוה ובמינון נמוך.

לאחר החיפוש בספרות הרפואיות זוהו 13 מחקרים מבוקרי-פלסבו להערכת ההשפעה התרפויטית של טבליות אבץ על משך אירועי התקררות. 5 מחקרים התבססו על מינון יומי של פחות מ-75 מ”ג ולא הדגימו השפעה על משך ההצטננות, בעוד שמניתוח נתונים שנאספו משלושה מחקרים שהתבססו על מינון אבץ (Zinc acetate) של מעל 75 מ”ג עולה ירידה של 42% במשך ההתקררות. יתר 5 המחקרים התבססו על מלחי אבץ אחרים במינון יומי של מעל 75 מ”ג, ומניתוח הנתונים ממחקרים אלו עולה ירידה של 20% במשך המחלה.

מהמחקר עולה עדות משמעותית לכך שלטבליות אבץ השפעה הטרוגנית על משך התקררות, כך שהתועלת מזוהה עם טיפול באבץ במינון גבוה ולא עם מינון נמוך. הם קוראים לערוך מחקרים נוספים להערכת ההשפעה של טבליות אבץ.

Open Respir Med J. 2011;5:51-58

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה