מקומו של טיפול שמרני ברעלת היריון חמורה (Am J Obstet Gyneco)

בעקבות מחקר חדש קובעים חוקרים כי טיפול שמרני הינה אפשרות ראויה בטיפול במקרים נבחרים של רעלת הריון חמורה, לפני שבוע 34 להיריון. הטיפול עשוי להביא להארכת משך ההיריון ושיפור תוצאות היילוד, אך דורש מעקב הדוק אחר האם והעובר.

במסגרת המחקר החוקרים סקרו את מאגר הידע הנוכחי בנוגע לסיכונים והתועלת של טיפול שמרני ברעלת הריון חמורה, המופיעה רחוק ממועד הלידה. הם מספקים המלצות, כאשר ניתן, לטיפול שמרני, הערכה אימהית ועוברית והתוויות ללידה.

ההנחיות מבוססות על ממצאים ממחקרים אקראיים ותצפיתיים שפורסמו בשפה האנגלית, בין 1980-2010. טיפול שמרני מוגדר ככל ניסיון לדחות את הלידה למתן טיפול קדם-לידתי בסטרואידים, או מעבר לזאת.

החוקרים כותבים כי מהעדויות עולה כי טיפול שמרני במקרים נבחרים עשוי לשפר את התוצאות הנאונטליות, אך כי לעיתים נדרשת לידה בשל החמרה במצב האם או העובר.

ללא קשר לתכנית טיפול שמרני, יש לשקול מתן טיפול טרום-לידתי בסטרואידים, במידה ולא ניתן קודם לכן ואם צפוי כי יהיה די זמן בכדי לזכות בתועלת העוברית של הטיפול.

בשל הסיכון המתמשך לאם ולעובר במהלך טיפול שמרני ממושך, יש ליילד נשים עם רעלת היריון חמורה בשבוע 34 להיריון, במקרים המגיעים לגיל הריון זה.

ההחלטה בנוגע לטיפול שמרני ברעלת היריון חמורה עם חשד להפרעה בגדילה עוברית, תתבסס על כל מקרה לגופו.

המומחים מדגישים כי במקרים של נשים שאינן מועמדות לטיפול שמרני, כמו גם הריונות עם תוצאות עובריות אבנורמליות, יש ליילד את האישה לאחר ייצוב ראשוני.

החוקרים מציינים כי פרוטאינוריה חמורה בלבד ודרגת השינוי בפרוטאינוריה אינם מהווים קריטריונים להימנע או להפסיק טיפול שמרני. עם זאת, הם מוסיפים כי בנשים עם רעלת היריון חמורה לפני גיל החיות, טיפול שמרני מלווה בתחלואה אימהית נפוצה, עם תועלת מינימאלית, אם בכלל, ליילוד.

Am J Obstet Gynecol

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה