תורשתיות של התקפי לב חזקה יותר מתורשתיות של ארועים מוחיים (מתוך Circ Cardiovasc Genet)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יולי של כתב העת Circulation: Cardiovascular Genetics עולה כי לתורשה תפקיד משמעותי יותר בהארעות של התקפי לב מאשר הארעות של ארועים מוחיים.

במחקר אוכלוסיה זה בדקו החוקרים סיפור משפחתי של מטופלים עם ארועים ווסקולריים חריפים (acute vascular events ) ללא קשר לגיל. החוקרים חיפשו סיפור משפחתי של התקפי לב (myocardial infarction MI ), ארוע מוחי וכן גורמי סיכון קשורים בקרובי משפחה מדרגה ראשונה. כמו כן, בדקו החוקרים הארעות של ארועים ווסקולריים בקרב אחאים של המטופלים כתלות בסיפור של ארוע בהורים. החוקרים סקרו סך של 906 מטופלים (גיל ממוצע 70.0) עם ארוע קורונרי חריף (acute coronary syndrome ACS ) ו-1015 מטופלים (גיל ממוצע 73.0) עם ארוע מוחי.

בקרב המטופלים עם ACS , סיפור של MI באחד ההורים נמצא קשור ב-MI ב-1 או יותר אחאים: הורה אחד עם MI יחס סיכון של 1.48 ל-MI באחאים (CI 95% 1.04-2.10, P=0.03 ), שני הורים עם MI יחס סיכון של 5.97 (CI 95% 3.23-11.03, P<0.0001 ).

בקרב מטופלים עם ארוע מוחי, סיפור של ארוע מוחי בהורים לא נמצא קשור בסיכון מוגבר לארוע מוחי באחאים. השיעור הכולל של 2 אחאים או יותר עם אותה אבחנה היה גבוה יותר בקרב מטופלים עם ACS בהשוואה למטופלים עם ארוע מוחי (יחס סיכון של 5.43, CI 95% 3.03-9.76, P<0.00001 ). זאת למרות שיעור כללי דומה של ACS וארועים מוחיים בקרב המשתתפים במחקר.

סך של 15.7% מכלל ה-ACS ארעו במשפחות עם 2 או יותר קרובים מדרגה ראשונה עם סיפור של ACS , לעומת 5.1% מכלל הארועים המוחיים. כל התוצאות נמצאו בלתי קשורות לסטטוס העישון של המטופלים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי התורשתיות של ארועים קורונריים נמצאה גבוהה מזו של ארועים מוחיים. על כן, נראה כי קיים סיכוי גבוה יותר להתקבצות מקרי MI במשפחות מאשר מקרי ארועים מוחיים.

Circ Cardiovasc Genet, July 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה