תוצאות עדיפות ל-Boceprevir בחולים עם HCV מגנוטיפ 1b (מתוך הכנס הבינלאומי ה-6 מטעם International AIDS Society Conference on HIV Pathogenesis, Treatment and Prevention)

מנתונים חדשים משני מחקרים בשלב III, SPRIN-2 ו-RESPOND-2, עולה כי שילוב Boceprevir/Peginterferon עם Ribavirin מלווה בעליה קטנה, אך בעלת משמעות סטטיסטית, בשיעורי SVR (Sustained Viral Response) ושיעור נמוך יותר של התפתחות וריאנטים עמידים ל- Boceprevir בחולים עם זיהום בנגיף HCV (Hepatitis C Virus) מגנוטיפ 1b, בהשוואה לאלו עם זיהום בגנוטיפ 1a. ממצאי המחקר הוצגו בכנס הבינלאומי ה-6 מטעם International AIDS Society Conference on HIV Pathogenesis, Treatment and Prevention.

במחקרים SPRINT-2 ו-RESPOND-2, החוקרים השוו את שיעורי התגובה הממושכת עם Boceprevir בשילוב עם Pegylated-Inteferon Alfa-2b ו-Ribavirin, בין חולים עם נגיף HCV מגנוטיפ 1a וגנוטיפ 1b. כמו כן, הם בחנו את שיעור התפתחות וריאנטים עמידים.

שיעורי SVR במטופלים ב- Boceprevir בשני המחקרים היו גבוהים יותר בחולים עם גנוטיפ 1b, בהשוואה לאלו עם גנוטיפ 1a (66%-73% לעומת 59%-64%). מספר החולים עם וריאנטים עמידים לטיפול היה גבוה יותר בחולים עם גנוטיפ 1a, בהשוואה לחולים עם גנוטיפ 1b במחקר SPRINT-2 (58% לעומת 48%) ו-RESPOND-2 (48% לעומת 41%).

החוקרים מצאו בנוסף כי הוריאנטים העמידים לטיפול, V36M ו-R155K היו נפוצים יותר בחולים עם גנוטיפ 1a, בעוד ש-T54A/S, A156S ו-V170A היו נפוצים יותר בחולים עם גנוטיפ 1b.

וריאנטים עמידים לטיפול היו נפוצים יותר בחולים עם תגובה ירודה ל-Interferon בהשוואה לאלו עם תגובה טובה לטיפול התרופתי (68% לעומת 31%).

החוקרים כותבים כי הוריאנטים העמידים שתועדו עם טיפול ב- Boceprevir היו דומים, אם לא זהים, לאלו שתועדו עם טיפול ב-Telaprevir.  הם מוסיפים כי עדיין לא ידוע כמה זמן ישרדו הוריאנטים העמידים לטיפול, או אם צפויה תגובה לטיפול חוזר במעכבי פרוטאז אחרים.

מתוך הכנס הבינלאומי ה-6 מטעם International AIDS Society Conference on HIV Pathogenesis, Treatment and Prevention

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה