תגובה וירולוגית מהירה כגורם מנבא לתגובה וירולוגית ממושכת במטופלים עם HCV ורמות תקינות של ALT (מתוך J Viral Hepat)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יוני של כתב העת Journal of Viral Hepatitis עולה כי מטופלים עם הפטיטיס C ורמה תקינה של ALT אשר משיגים תגובה וירולוגית מהירה תחת טיפול מדגימים שיעור גבוה יותר של תגובה וירולוגית ממושכת.

תגובה וירולוגית מהירה (rapid virological response RVR ) נחשבת כיום לגורם המנבא החזק ביותר לתגובה וירולוגית ממושכת (sustained virological response SVR ) במטופלים עם הפטיטיס C (או HCV ) המקבלים טיפול אנטיוירלי. על כן עלתה ההצעה לקצר משך טיפול במטופלים המשיגים RVR . במחקר זה בדקו החוקרים את ערך הניבוי של RVR בנשאים של HCV עם רמות ALT בגדר הנורמה.

סך של 137 מטופלים השתתפו במחקר. מטופלים אלה קיבלו טיפול משולב של Peginterferon alfa 2a (פגסיס) עם Ribavirin (רבטול). סך של 15 מטופלים נשרו מהמחקר בשלבים מוקדמים בשל תופעות לוואי של הטיפול. ב-10 מטופלים נוספים עם HCV-1 הטיפול הופסק בשל העדר תגובה וירולוגית מוקדמת (early virological response EVR ).

* החוקרים מצאו RVR ב-68% מהמטופלים (42% מהמטופלים עם HCV-1 , עוד 90% מהמטופלים עם HCV-2 , ועוד 64% מהמטופלים עם HCV-3 ).

* בסיום הטיפול הוגדמה תגובה ב-86% מהמטופלים (ב-68% מהמטופלים עם HCV-1 , ב-100% מהמטופלים עם HCV-2 , וב-91% מהמטופלים עם HCV-3 ).

* סך של 91 מטופלים שמרו על SVR (עם 46% מהמטופלים עם HCV-1 , עוד 97% מהמטופלים עם HCV-2 , ועוד 82% מהמטופלים עם HCV-3 ).

* סך של 92% מהמטופלים עם RVR הדגימו ארדיקציה של HCV , לעומת 38% מהמטופלים ללא RVR .

* מטופלים עם HCV-1 עם רמת בסיס של RNA וירלי מתחת ל- 400×10^3 יחידותמ”ל השיגו RVR ו-SVR בשיעור גבוה יותר ממטופלים עם HCV-1 עם רמות בסיס גבוהות יותר של RNA וירלי.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מטופלים עם גנוטיפ 1 של HCV ורמות תקינות של ALT אשר משיגים רמה שלילית של RNA וירלי לאחר 4 שבועות של טיפול הדגימו שיעור גבוה יותר של ארדיקציה של הוירוס. למטופלים אלה לרב מאפיינים דמוגרפיים ווירליים טובים יותר, ועל כן יתכן ובמטופלים אלה ניתן לקצר את משך הטיפול במקרה של השגת RVR . רמה תקינה קבועה של ALT במטופלים עם גנוטיפ 2 או 3 מנבאת סיכוי טוב להשגת SVR , ועל כן יתכן ואין צורך בבדיקות חוזרות של RNA וירלי במטופלים אלה במהלך הטיפול.

J Viral Hepat. 2011;18(6):393-399

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה