שכיחות יתר של יתר לחץ דם עורקי ריאתי בחולים עם אנמיה חרמשית (N Engl J Med)

יתר לחץ דם עורקי ריאתי הינו סיבוך נפוץ של אנמיה חרמשית, עם שכיחות הנעה סביב 6% מהחולים במחלה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו במהדורת 7 ביולי של כתב העת New England Journal of Medicine.

שכיחות יתר לחץ דם ריאתי אושרה באמצעות צנתור לב ימני .  בנוסף, הערך המנבא החיובי של אקו-לב בלבד עמד על פחות מ-25%.

יתר לחץ דם ריאתי, העשוי להעיד על אי-ספיקה של המסתם הטריקוספידאלי עם מהירות זרימה של לפחות 2.5 מטר לשנייה בבדיקת אקו-לב דופלר, הינו סיבוך נפוץ של אנמיה חרמשית. במחקר אחד דווח על שכיחות יתר לחץ דם עורקי ריאתי של עד 30%, אך לא נערכו מחקרים נוספים עם צנתור לב ימני, פרוצדורה המומלצת בקווים המנחים במקרים אלו.

במחקר הנוכחי נכללו 398 חולים עם אנמיה חרמשית, שעברו בדיקת אקו-לב דופלר. על-בסיס ממצאי בדיקת אקו-לב, 96 חולים עם חשד ליתר לחץ דם ריאתי עברו צנתור לב ימני. בסה”כ, ב-24 חולים (6%) אושרה האבחנה של יתר לחץ דם עורקי ריאתי, כאשר חולים אלו היו מבוגרים יותר, עם יכולת תפקודית ירודה ורמות גבוהות יותר של N-terminal Pro-Brain Natriuretic Peptide.

מנגד, בחולים עם מהירות זרימה דרך אי-ספיקה של מסתם טריקוספידאלי של לפחות 2.5 מטר לשניה, ללא יתר לחץ דם ריאתי, ובחולים עם מהירות זרימה של פחות מ-2.5 מטר לשניה, המאפיינים הקליניים היו דומים.

N Engl J Med 2011; 365:44-53

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה