סקירת מטרות המחקר האמריקאי STEPS – שיווק או מדע? (מתוך Arch Intern Med)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון יוני של כתב העת Archives of Internal Medicine עולה כי מטרות שיווקיות וקידום מכירות היוו חלק משמעותי בתכנון ובצוע מחקר STEPS .

במחקר זה סקרו החוקרים את אופן בצוע מחקר STEPS (או Study of Neurontin: Titrate to Effect, Profile of Safety ), שהוא מחקר הטמעה (seeding study ) אשר נועד לשווק את התרופה Gabapentin (נוירונטין). החוקרים סקרו את המסמכים הקשורים במחקר STEPS , כולל מסמכי שיווק, מכירות, התכתבות, דוחות, מצגות ועוד. החוקרים חיפשו נקודות מפתח על מנת להעריך את השפעת המעורבות השיווקית על התכנון ובצוע המחקר.

החוקרים מצאו כי מחקר STEPS היה מחקר הטמעה שיווקי עם מטרת קידום Gabapentin אשר הוצג כמחקר מדעי לגיטימי. המסמכים שנבדקו כללו תאור של המחקר כמהלך שיווקי. כמו כן, נמצאו מסמכים אשר תעדו לפחות שני מקורות חיצוניים אשר הטילו ספק בתקפות מחקר STEPS ותוצאותיו. מסמכים נוספים תארו ניתוח נתונים שבוצע על ידי החברה על מנת להעריך את השפעת השתתפות במחקר STEPS על שיעור מתן מרשמים ל-Gabapentin והמינונים הניתנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מחקר STEPS היה מחקר הטמעה שיווקי אשר נועד לקדם מכירות של Gabapentin ולהעלות שיעור מתן מרשמים בקרב משתתפי המחקר. השיווק נמצא כמניע משמעותי בתכנון ובצוע מחקר STEPS .

Arch Intern Med. 2011;171:1100-1107

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה