הוספת Ezetimibe לטיפול ב-Rosuvastatin מסייעת בהפחתת רמות LDL (מתוך Am J Cardiol)

בחולים עם היפרכולסטרולמיה שאינם מגיעים לערכי המטרה של רמות השומנים בדם תחת טיפול ב-Rosuvastatin (קרסטור), סיכויים טובים יותר להגיע ליעד עם הוספת Ezetimibe (אזטרול), בניגוד להכפלת מינון Rosuvastatin, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת American Journal of Cardiology.

החוקרים כותבים כי להוספת תרופה להפחתת שומנים, בעלת מנגנון פעולה אחר (Ezetimibe), המשלים את מנגנון הפעולה של סטטינים (Rosuvastatin) היו מספר יתרונות.

מדגם המחקר כלל 440 מבוגרים עם היפרכולסטרולמיה, בסיכון בינוני-גבוה או בסיכון גבוה למחלות לב. הגיל הממוצע של המשתתפים היה 61 שנים.

לאחר ארבעה שבועות הרצה תחת טיפול ב-Rosuvastatin במינון 5 או 10 מ”ג ליום, למשתתפים שלא הגיעו ליעדי LDL ניתנה תוספת טיפול ב-Ezetimibe במינון 10 מ”ג ליום, או העלאת מינון Rosuvastatin מ-5 מ”ג ליום ל-10 מ”ג ליום או מ-10 מ”ג ל-20 מ”ג ליום.

שכיחות תופעות לוואי הייתה נמוכה יחסית בשתי הקבוצות.

הוספת Ezetimibe ל-Rosuvastatin הפחיתה את רמות LDL בשיעור של 21%, בעוד שהכפלת מינון Rosuvastatin הפחיתה את רמות LDL בשיעור של 5.7% בלבד הבדל מובהק בין הקבוצות של 15.2% (p<0.001).

הירידה של 21% ברמות LDL בהשוואה למצב בתחילת המחקר עם הוספת Ezetimibe הייתה דומה בהיקפה לירידה שתועדה במחקרים אחרים להערכת סטטינים. הירידה של כ-6% ברמות LDL עם העלאת מינון Rosuvastatin דומה בהיקפה למחקרים אחרים להערכת השפעות העלאת מינון סטטינים.

מנתונים נוספים עולה כי הוספת Ezetimibe ל-Rosuvastatin במינון 5 מ”ג הפחיתה את רמות LDL בהיקף גדול בהרבה, בהשוואה ל-Rosuvastatin במינון 10 מ”ג (הבדל של 12.3%, p<0.001). בדומה, שילוב Ezetimibe עם Rosuvastatin במינון 10 מ”ג הביא לירידה גדולה יותר ברמות LDL מטיפול ב-Rosuvastatin במינון 20 מ”ג (הבדל של 17.5%, p<0.001).

לאחר שישה שבועות, בהשוואה למינון כפול של Rosuvastatin, הוספת Ezetimibe הביאה לעליה משמעותית בשיעור החולים שהגיעו לערכי המטרה של LDL (מתחת ל-70 מ”ג לד”ל- 43.8% לעומת 17.5%, p<0.001; או מתחת ל-100 מ”ג לד”ל 59.4% לעומת 30%, p<0.001)

הוספת Ezetimibe הביא לירידה גדולה הרבה יותר ברמות כולסטרול כללי, רמות כולסטרול שאינו HDL ורמות Apolipoprotein B (p<0.001) עם השפעה דומה על יתר מדדי השומנים.

החוקרים מזהירים כי משך המחקר היה קצר יחסית (6 שבועות) ואוכלוסיית המחקר כללה בעיקרה משתתפים לבנים (77%) וממין זכר (62%).

Am J Cardiol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה