תומכן המשחרר Everolimus נמצא עדיף על תומכן המשחרר Paclitaxel במטופלים עם חסימת עורק קורונרי כרונית (מתוך Am J Cardiol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מאי של כתב העת American Journal of Cardiology עולה כי תומכן מסוג EES עדיף על תומכן PES במטופלים עם חסימת עורק קורונרי כרונית.

מחקרים אקראיים קודמים הדגימו עליונות של תומכן המשחרר Everolimus (או everolimus eluting stent EES ) על תומכן המשחרר Paclitaxel (או paclitaxel eluting stent PES ). אמנם, עד כה לא פורסמו מחקרים המשווים בין EES לבין PES במטופלים עם חסימת עורק כוללת כרונית (chronic total occlusion CTO ), הנזקקים למספר הכנסות תומכנים.

במחקר זה בדקו החוקרים 258 מטופלים עם CTO אשר טופלו במספר תומכנים מסוג EES (סך של 112 מטופלים) או PES (סך של 146 מטופלים), עם אורך תומכן כולל של מעל 40 מ”מ. נתוני הבסיס של שתי הקבוצות היו זהים. החוקרים בדקו שיעור של הצרות חוזרת (restenosis ) בתוך הסגמנט עם התומכן, המוגדר כהצרות הלומן מעל 50%, כולל איזור התומכן ו-5 מ”מ פרוקסימלית ודיסטלית לתומכן. כמו כן, עקבו החוקרים אחר ארועים קרדיווסקולריים במהלך מעקב של 9 חודשים.

החוקרים מצאו שיעור הצרות חוזרת של 11.8% בקבוצת EES , לעומת 31.4% בקבוצת PES (עם P=0.001 ). שיעור הארועים הקרדיווסקולריים נמצא 8.9% בקבוצת EES לעומת 22.6% בקבוצת PES (עם P=0.003 ). קריש ודאי או סביר בתוך התומכן ארע ב-5 מטופלים בקבוצת PES (כלומר 3.4%) ולא ארע במטופלים בקבוצת EES (עם P=0.048 ). בניתוח נתונים רב משתנים נמצא כי EES היה המשתנה היחיד המשפיע באופן בלתי תלוי על הסיכון לפתח הצרות חוזרת לפי אנגיוגרפיה, עם יחס סיכויים של 0.29 (CI 95% 0.14-0.62, P=0.002 ).

החוקרים מסכמים וכותבים כי במטופלים עם CTO אשר נזקקים להכנסות מרובות של תומכנים, תומכן מסוג EES מדגים תוצאות עדיפות על תומכן מסוג PES , עם ירידה של מעל 50% בסיכון להצרות חוזרת ולארועים קרדיווסקולריים.

Am J Cardiol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה