אתר ”כמוני” מזמין את רופאי e-Med המטפלים בחולי סוכרת להצטרף לפרויייקט מחקרי זה של צמחונות וסוכרת

אנו מעבירים כאן פנייה מאתר “כמוני” המשמש כרשת חברתית תומכת לחולים ושוחרי בריאות לרופאים המטפלים בחולי סוכרת בכדי להצטרף לפרוייקט נסיוני/מחקרי זה. להלן הפנייה:

לרופאי e-Med שלום,

האינטרנט הוא כלי נגיש כמעט  בכל בית, ומטופלים רבים משתמשים בו ככלי לניהול מחלותיהם. אנו רוצים לבחון את  יכולות הגולש להשתתף בניהול מחלתו באינטרנט.

אתם מוזמנים להצטרף לתרגיל באתר “כמוני”  שבו בחרנו לבחון את הקשר בין סוכרת2 וצמחונות ולהזמין את מטופליכם המתאימים להשתתף בתרגיל הבריאות. בתרגיל זה אנו מציעים  למטופלכם הלוקים בסוכרת2 לעבור לצמחונות למשך 3 ימים, על מנת לבדוק האם חל שיפור ברמות הסוכר בדם שלהם.

המטופלים יכולים להרשם גם בעילום שם. גם הרופא צריך להרשם ואם ירשם בשמו המלא, יוזכר כמי שתרם לתרגיל.

הצלחה בקיום מבדק חברתי זה יהווה מבוא לתרגילי בריאות חברתיים-רשתיים אחרים שמטרתם לשפר את איכות החיים של מטופליכם. נשמח באם תוכלו להמליץ על כיוונים נוספים. האתר פתוח לכל וכדי להצטרף הקישו כאן.

שאלות ניתן להפנות אל ד”ר יעקב פוגלמן רופא מומחה, מנהל תחום השמנת יתר באתר “כמוני”.  וד”ר דינה ראלט – מדענית, תחום ההשמנה.

ד”ר יעקב פוגלמן  –  fogelman@netvision.net.il     0506821277     ד”ר דינה ראלט –   ralt1@netvision.net.il       0528000210

ומה אומרים לחולי הסוכרת 2 ? (בקישורים תוכלו לראות את המחקרים שהובילו לתרגיל):

באירופה כבר התחילו וכעת גם ישראל על המפה

הריאליטי של החיים צמחונים ל- 3 ימים יוצא לדרך.

אתם מוזמנים לנסות לא לאכול חלבון מהחי במשך 3 ימים ולבחון כיצד זה משפיע על רמות הסוכר שלכם.

בחרו 3 ימים הנוחים לכם בשבוע המתחיל ב- 12 ליוני 2011, בקשו אישור מהרופא שלכם, השיגו מד סוכר ואל תשכחו למדוד סוכר מידי בוקר ולתעד את התוצאה.

שימו לב, ויתור על חלבונים מן החי (בשר, עוף, חלב ומוצריו, דגים וביצים) מלווה גם בפחות קלוריות, את אלו יש להשלים באמצעות אכילת שקדים, אגוזים קטניות (לא קמח/סוכר/ממתקים) כך שבשלושת ימי הצמחונות תישמר אותה רמה קלורית בתזונתכם.

לחישוב קלוריות השתמשו במד המזון.

רוצים לנסות? אם זה מתאים לכם בואו נעשה את זה יחד. הצטרפו לקבוצת צמחונים ל- 3 ימים (תקבלו הנחיות מפורטות), הזמינו קרובים וחברים שיש להם בעיות סוכר ובואו לספר ולדבר על זה. ספרו כיצד עובר עליכם כל יום עם השינוי התזונתי.

ומה הפרס, אתם ודאי שואלים (הלא כל טין אייג’ר יודע שבריאליטי מרויחים פרסים יקרי ערך), ובכן, בריאות מספיק יקרת ערך לדעתכם?

רוצים לדעת עוד על הקשר בין סוכרת לצמחונות?

* במחקר שנעשה בהולנד נמצא כי בניגוד לחלבון בשרי, לחלבון שמקורו בצומח לא היה קשר עם יתר סוכרתיות.

* אחרי שנמצא כי קיצור קיבה (המקום לעיכול החלבונים) משפר דרמטית את המצב הסוכרתי, החלטנו לבחון האם זאת הירידה בחלבון האחראית על השיפור במצב הסוכרתי של סוכרת 2 (מבוגרים) או שמא גורם אחר.

* עוד על יתרונות הצמחונות לסוכרת 2.

בהצלחה ובבריאות,

 ד”ר דינה ראלט וד”ר יעקב פוגלמן

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה