האם יש תועלת לפרוביוטיקה בילדים הסובלים מעצירות? (Pediatrics)

צריכת מוצרים פרוביוטיים על-בסיס חלב, המכילים Bifidobacterium lactis DN-173 010 אינה יעילה בטיפול בילדים עם עצירות, כך עולה מתוצאות מחקר אקראי ומבוקר, הצפוי להתפרסם במהדורת יוני של כתב העת Pediatrics.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי עצירות הינה הפרעה מתסכלת, עם שכיחות של כ-3% מהילדים ברחבי העולם. מוצרי חלב המכילים Bifidobacterium lactis DN-173 010 נמצאו יעילים בהגדלת תדירות היציאות בנשים הסובלות מעצירות. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את ההשפעות של מוצרים אלו בילדים הסובלים מעצירות.

מדגם המחקר כלל 159 ילדים עם עצירות, שהוגדרה בנוכחות פחות משלוש יציאות בשבוע. המשתתפים חולקו למוצרי חלב המכילים Bifidobacterium lactis DN-173 010 (79 ילדים) או קבוצת ביקורת (80 ילדים), פעמיים ביום למשך שלושה שבועות. היעד העיקרי היה השינוי בתדירות היציאות מתחילת המחקר ועד לאחר שלושה שבועות טיפול.

מבין 11 ילדים שלא-נכללו בניתוח הנתונים הסופי מאחר שלא שבו למעקב, 5 היו בקבוצת ההתערבות ו-6 בקבוצת הביקורת. לפיכך, נותרו 74 ילדים זמינים בכל קבוצה. בשתי הקבוצות נרשמה עליה בתדירות היציאות מתחילת המחקר עד לאחר שלושה שבועות טיפול, אך ההבדל לא היה מובהק סטטיסטית (p=0.35). לא דווח על תופעות לוואי חמורות.

החוקרים כותבים כי בילדים עם עצירות, מוצרי חלב מותססים המכילים Bifidobacterium lactis DN-173 010 הביאו לעליה בתדירות היציאות, אך עליה זו הייתה דומה לזו שתועדה בקבוצת הביקורת. כיום אין די עדויות בכדי להמליץ על מוצרי חלב מותססים המכילים Bifidobacterium lactis DN-173 010 במקרים אלו.

Pediatrics. Published online May 23, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה