הבטיחות והיעילות של תכשירי אינסולין NovoMix בחולים מישראל עם סוכרת מסוג 2 (מתוך כנס IES 2011 ?)



מחקר חדש שנערך בישראל  והוצג בכנס המדעי של  האגודה הישראלית לאנדוקרינולוגיה ב-2011 ,  מראה כי בחולים עם סוכרת מסוג 2, הטיפול בתכשירי אינסולין NovoMix® הינו בטוח, מלווה בשיפור משמעותי ברמות הסוכר בדם ובעל סבילות טובה.

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מרבית החולים עם סוכרת מסוג 2 נזקקים לטיפול באינסולין במהלך מחלתם. הטיפול ב- NovoMix® (Biphasic Insulin Aspart ) מספק אפשרות טיפול המכוונת גם כנגד רמות סוכר בצום וגם כנגד רמות סוכר בדם לאחר-ארוחה.

במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים להעריך את הבטיחות והיעילות של תכשירי אינסולין   NovoMix® (Novomix® 30 , Novomix® 50 , Novomix® 70 , או שילובים)  בתנאי טיפול רפואי  שגרתי.

במחקר תצפיתי רב-מרכזי, לא-אקראי, לא-מבוקר,  פתוח, שנמשך 13 שבועות, החוקרים העריכו את הבטיחות והיעילות של תכשירי אינסולין NovoMix® (NovoMix® 30 , NovoMix® 50 , NovoMix® 70 , או שילובים) ב-338 חולים ישראלים עם סוכרת מסוג 2. החולים שגויסו למחקר היו חולים שכבר טופלו באינסולין ועל אף הטיפול הקודם באינסולין היו בעלי איזון גרוע (ממוצעHbA1c>9%  בכל הקבוצות) . גיל החולים הממוצע עמד על 62.1 שנים, כאשר 50.3% מהם היו גברים, עם ערכי  BMI גבוהים של 32.4 ק”ג/ מ”ר ומשך מחלת סוכרת ארוך של 15 שנים. ההחלטה אודות המינון ובחירת סוג הטיפול ב- NovoMix® ניתנה בידי הרופא.

מתוצאות המדגם הכולל  עולה כי שיעור אירועי ההיפוגליקמיה (אירועים לשנת מטופל), הסימפטומטים והמג’ורים,  היה נמוך יותר משמעותית בהשוואה בין המצב בתחילת המחקר למצב בתום הטיפול.. דווח על סך כולל של 13 אירועים חריגים חמורים ומקרה אחד של אירוע חריג לא-חמור. האירועים החריגים החמורים לא היו קשורים לתרופת המחקר.

רמות HbA1c , רמות סוכר בצום, רמות סוכר בדם לאחר-ארוחה היו נמוכות משמעותית  לאחר 13 שבועות טיפול עם משטרי NovoMix® שונים (p<0.0001 ). לא תועדה עליה בעלת חשיבות קלינית במשקל הגוף.

החוקרים מסכמים וכותבים כי בטיפול בחולים עם סוכרת מסוג 2 בישראל, הטיפול ב-NovoMix® בטוח, מלווה בשיפור משמעותי באיזון הגליקמי ובעל סבילות טובה.

ראוי להדגיש שקבוצת החולים שגויסה במחקר זה  היא קבוצה קשה לטיפול הן מבחינת משך המחלה, הגיל, השמנת היתר וכמובן רמות ה-A1C  הגבוהות. תוצאות הטיפול, בטווח הזמן הקצר של 13 שבועות בלבד, מובהקות  מבחינת השיפור באיזון הגליקמי והירידה באירועי ההיפוגליקמיה המג’וריים.  המחקר מוכיח שישנן אפשרויות טיפול טובות לשיפור האיזון בחולים מורכבים המטופלים באינסולין.

Dr. Attal-Singer Joelle, SAFETY AND EFFICACY OF BIPHASIC INSULIN ASPART (NOVOMIX® 30, NOVOMIX® 50, NOVOMIX® 70 OR COMBINATIONS) IN ISRAELI PATIENTS WITH TYPE 2 DIABETES MELLITUS, IES ANNUAL MEETING 2011

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה