סיכון מוגבר לשברים בחולי אי-ספיקת לב (Circ Heart Fail)

ממחקר חדש שפורסם ב-Circulation: Heart Failure עולה כי בחולי אי-ספיקת לב קיים סיכון מוגבר לשברי דחיסה של החוליות.

לדברי החוקרים, מהעדויות עולה כי בחולי אי-ספיקת לב סיכון מוגבר לסיבוכים על-רקע אוסטיאופורוזיס, ולאור העלייה הצפויה בתוחלת החיים של חולי אי-ספיקת לב, התערבויות להפחתת הסיכון לשברים עשויות לשפר משמעותית את איכות וכמות החיים של החולים הללו.

החוקרים מסבירים כי למרות ששברי ירך הינם הסיבוך ההרסני ביותר של אוסטיאופורוזיס, שברי דחיסה של החוליות הם הנפוצים ביותר, אך לעיתים קרובות מדובר בשברים שהם א-תסמיניים בתחילה ולכן אינם מאובחנים קלינית. עם זאת, עם הזמן השברים הללו מלווים בכאב, עיוותים, מוגבלות וסיבוכים ריאתיים, ואף תמותה. יתרה מזאת, בחולים עם שברים מסוג זה נרשמה עליה של לפחות פי חמש בסיכון לשבר חוליות נוסף ועליה פי שלוש בסיכון לשברי ירך בהמשך. לכן חשוב לזהות חולים עם שברי דחיסה של החוליות, כאשר טיפול הולם עשוי להפחית את הסיכון לשברים בשיעור של כ-50%.

לאור זאת, החוקרים ערכו מחקר חתך של חולי אי-ספיקת לב, במטרה להעריך את שכיחות שברי דחיסה של החוליות שזוהו בצילומי רנטגן של החזה. במחקר נכללו 623 חולים עם אי-ספיקת לב, שנבחרו באקראי.

מהתוצאות עולה כי ב-77 חולים (12%) אובחן לפחות שבר חוליות אחד ו-42 חולים סבלו משברים מרובים. עם זאת, רק 15% מאלו עם שבר קיבלו טיפול כלשהו כנגד אוסטיאופורוזיס. החוקרים מעריכים כי באוכלוסיה דומה ללא אי-ספיקת לב, הסיכון לשברים אלו יעמוד סביב 5%.

חולים עם שברים היו מבוגרים יותר, עם שכיחות גבוהה יותר של נשים, משקל נמוך יותר וסיכוי גבוה יותר משמעותית לפרפור פרוזדורים, בהשוואה לאלו ללא שברים. באשר לטיפול תרופתי, חולים עם שברים טופלו בשכיחות נמוכה יותר בתרופות ממשפחת מעכבי ACE ותרופות להפחתת רמות השומנים בדם, לעומת שכיחות גבוהה יותר של טיפול בדיגוקסין.

Circ Heart Fail

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה