טלפונים ניידים מסייעים לאיזון לחץ דם (מתוך הכנס ה-16 של American Telemedicine Association)

ממחקר בן שנה שתוצאותיו פורסמו בכנס השנתי ה-16 של ATA (American Telemedicine Association) עולה כי מערכות ניטור מרחוק המבוססות על טלפונים ניידים מסייעת לאיזון לחץ הדם בחולים עם סוכרת מסוג 2 ויתר לחץ דם לא-מאוזן. בחולים שבדקו את לחץ הדם בביתם, ולא דיווחו על התוצאות לרופא המטפל דרך המערכת, לא תועד שינוי בולט בלחץ הדם במהלך תקופת המחקר.

לאור הממצאים, החוקרים טוענים כי אין תועלת במתן מכשיר ביתי למדידת לחץ דם בלבד, וחשוב לכלול מערכת ניטור מרחוק.

מדגם המחקר כלל 110 גברים ונשים עם סוכרת מסוג 2 ויתר לחץ דם סיסטולי לא-מאוזן. גיל המשתתפים במחקר עמד בממוצע על 62 שנים, עם משקל גוף ממוצע של 90.2 ק”ג.

במהלך שנה אחת, מחצית מהמשתתפים עקבו אחר לחץ הדם בביתם, עם מכשיר סטנדרטי למדידת לחץ דם (קבוצת ביקורת). המחצית השנייה השתמשה במערכת בלו-טות’ לניטור לחץ הדם, עם העברת הנתונים לרופא המשפחה דרך מערכת ניטור מרחוק המבוססת על טלפון נייד (קבוצת התערבות). חולים אלו קיבלו גם תזכורת אוטומטית לאחר שלושה ימים בהם לא ערכו מדידות לחץ דם.

בתחילת המחקר, לחץ הדם הממוצע במהלך היום היה 142.7/77.1 מ”מ כספית. לאחר שנה אחת, בקבוצת ההתערבות נרשמה ירידה של 9.1 מ”מ כספית בלחץ הדם הסיסטולי (p<0.0001) וירידה של 4.6 מ”מ כספית בלחץ הדם הדיאסטולי (p<0.0001). מנגד, בקבוצת הביקורת כמעט ולא חל שינוי בלחץ הדם.

החוקרים כותבים כי 50% מהחולים בקבוצת הניטור מרחוק היו מאוזנים היטב (130/80 מ”מ כספית), בהשוואה ל-29% בלבד מהחולים בקבוצת הביקורת (P<0.05).

החוקרים סבורים כי לרופא המשפחה לא היה חלק בשיפור. להערכתם, מדובר בכל לטיפול-עצמי והחולים מטפלים בעצמם טוב יותר מאחר שהם מודעים ואחראיים יותר למחלתם.

American Telemedicine Association (ATA) 16th Annual International Meeting

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה