אנליזה של המשתתפים האירופאיים במחקר ה-Combat עקבית עם התוצאות הכלליות ומצביעה על היתרון בטיפול המשולב ב-dutasteride ו-Tamsulosin (מתוך Prostate Cancer Prostatic)

מחקר ה-Combat אשר השווה בין טיפול משולב של dutasteride (אדוברט, GSK) עם Tamsulosin (אומניק) מצא כזכור שהטיפול המשולב היה עדיף על טיפול מונותרפי בשתי התרופות מבחינת הורדת סיכון לאצירת שתן אקוטית (AUR) בקרב מטופלים עם BPH .

המחקר כלל 4,844 משתתפים בגיל ממוצע 50 עם אבחנה של BPH . המטופלים חולקו לשלוש קבוצות טיפול: 

1.  tamsulosin במינון יומי של 0.4 מ”ג

2.  dutasteride במינון של 0.5 מ”ג

3. שילוב של שתי התרופות

המעקב נמשך 4 שנים. היעד המרכזי של המחקר היה הזמן לאירוע AUR או צורך בניתוח על רקע BPH . היעדים המשניים כללו התקדמות קלינית של BPH , סימפטומים ושיעור מקסימלי של זרימת שתן.

כעת בוצעה אנליזה על תת הקבוצה האירופאית שהשתתפה במחקר ואשר כללה 2925 גברים. המימצאים שהתקבלו עבור תת קבוצה זו היו עקביים עם התוצאות הכלליות של המחקר והשיפור שנמצא עבור הטיפול המשולב מדווח גם בתת קבוצה זו.

הטיפול המשולב נמצא כמביא לשיפור גדול יותר בסימפטומים במעקב של 4 שנים. הבטיחות והסבילות של הטיפול המשולב היו גם עקביים עם הנסיון הקודם.

לדעת החוקרים, מימצאים אלה מחזקים את העדויות התומכות בשמוש ארוך טווח של טיפול משולב זה בגברים עם סימפטומים בחומרה בינונית עד חמורה של אצירת שתן על רקע BPH והגדלת ערמונית.

Prostate Cancer Prostatic Dis. 2011 Apr 19

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה