היעילות והבטיחות של תומכן Resolute (מתוך כנס ה-American College of Cardiology)

משני מחקרים חדשים שבחנו את היעילות של תומכן מצופה Zotarolimus, Resolute של חברת מדטרוניק, עולה כי התומכן החדש עשוי להפחית משמעותית את שיעורי ההיצרות החוזרת ואת שיעורי אוטם לבבי, תמותה ותרומבוזיס של התומכן במשך הזמן. הממצאים הוצגו בכנס של American College of Cardiology.

ממחקר RESOLUTE US עולים שיעורים נמוכים יותר של היצרות חוזרת לאחר שנה אחת, בהשוואה לביקורות היסטוריות ממחקרים שבחנו את התומכן הקודם, Endeavor. כמו כן, המחקר האירופאי RESOLUTE “all-comers” (AC), הדגים גם הוא יעילות ממושכת ושיעור נמוך של תופעות לוואי.

תומכן Resolute מבוסס על אותו בסיס תומכן וציפוי תרופה כמו Endeavor, אך עם פולימר שונה, המאפשר שחרור מבוקר יותר של Zotarolimus.

RESOLUTE US

מדגם המחקר כלל 1402 משתתפים, כולם טופלו בתומכן Resolute ב-116 מרכזים בארצות הברית, ונערכה השוואה של התוצאות לאחר שנה אחת אל מול ביקורות היסטוריות.

שיעור יעד הסיום העיקרי, TLF ( Target Lesion Failure) בניתוח העיקרי של ממצאי המחקר עמד על 3.7% לאחר שנה אחת, בהשוואה ל-6.5% בביקורות היסטוריות, הבדל שענה על הקריטריון של העדר-נחיתות. שיעור אירוע תמותה לבבית, אוטם לבי באתר המטרה ורה-וסקולריזציה חוזרת של כלי הדם המעורב היו נמוכים . שיעור מקרי TLF עמד על 4.7% ותואר מקרה אחד ודאי ומקרה אחד חשוד לתרומבוזיס של התומכן במחקר RESOULUTE US לאחר שנה אחת (0.1%).

RESOLUTE AC

מדגם המחקר כלל 2300 חולים שחולקו לטיפול ב-Resolute או תומכן מצופה-Everolimus, Xience.  לאחר שנתיים, שיעור התוצאות הנוגעות למטופל או התוצאות הנוגעות לתומכן לא היו שונים בין הקבוצות, וכך גם שיעור אירועים קליניים מג’וריים.

עם זאת, תועד הבדל בשיעורי תרומבוזיס של התומכן לאחר שנה אחת, שעמד על 1.7% עם Resolute לעומת 0.7% עם Xience. עם זאת, בין שנה ושנתיים לאחר מכן, לא תועד הבדל בין שיעורי תרומבוזיס של התומכן, 0.3%, עם שיעור כולל של 1.9% בקבוצת המטופלים ב-Resolute לעומת 1.0% בקבוצת Xience (p=0.077).

משני המחקרים עולה כי דרושים מחקרים נוספים בנושא, עם מדגם חולים גדול דיו, בכדי להבין היטב את הנושא.

מתוך כנס ה-American College of Cardiology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה