אלרגיות באביב? לא חייבים לסבול – יש פתרונות טבעיים: התעטשויות, פריחות וגירודים הם רק חלק קטן מהתופעות הנלוות לאלרגיה, הפיתרון: תזונה נכונה ודרכי טיפול טבעיות להקלה ולמניעה

יוכי עזיז, נטורופתית בכירה בחברת הויטמינים סולגאר וסופהרב אומרת כי אלרגיה היא תגובה חריפה של מערכת החיסון לרכיבים שונים שחלקם אינם מזיקים למרבית האנשים. האלרגיה מתבטאת בתסמינים רבים ומגוונים הכוללים: כאבי ראש, עייפות, עיטוש, שיעול, ריבוי ליחה, קוצר נשימה, גירוד, פריחה בעור, סינוסים גדושים, נזלת מימית ועיניים צורבות ודומעות. התגובה האלרגית נוצרת מחשיפה לאלרגנים שונים ובהם פרוות בעלי חיים, אבק, פולן ועוד.

אלרגיה יכולה לגרום גם למחלות אחרות או להחמיר מחלות קיימות ובהן: אסתמה, מחלות ריאומטיות, סוכרת, אקזמה, מיגרנות, תסמונת העייפות הכרונית, בעיות עיכול, גלאוקומה, בעיות בכליות, עלייה במשקל, עוויתות, דיכאון, הפרעת קשב וריכוז המלווה בהיפראקטיביות (ADHD), טרשת נפוצה ומצבים אחרים.

על פי רוב נחלקת האלרגיה לשני סוגים: אלרגיה סביבתית – אלרגיה זו מכונה גם “אלרגיה לחומרים נשאפים” והיא נגרמת משאיפת אבקני צמחים שונים, קרדית אבק הבית ומוצרי קוסמטיקה. בסוג זה של אלרגיה קשה להרחיק את האלרגן ולכן המאמץ הטיפולי העיקרי מתרכז בהקלת התסמינים ובדיכוי הנטייה האלרגית.

אלרגיה למזון – אלרגיה זו מוגדרת כתגובה מוגזמת של מערכת החיסון לסוגי מזון מסוימים. חשוב להבדיל בין אלרגיות למזון לבין אי-סבילות לרכיבי תזונה שונים כגון לקטוז (סוכר החלב). בין הרכיבים האלרגניים ניתן למנות חיטה, חלב ומוצריו, שמרים, בשר, תירס, בוטנים, שוקולד, סויה וצבעי טעם וריח.

אלרגיות בדרכי הנשימה וקדחת השחת (Allergy and Hay Fever)

אלרגיה בדרכי הנשימה נחשבת לתופעה נפוצה וחמורה. תזונה נכונה, השלמות תזונתיות ושיטות טיפול אלטרנטיביות עשויות להקל על התסמינים הנלווים להתקפים אלרגיים ואף למנוע את התפרצותם.

בעונות המעבר דוגמת האביב והסתיו, סובלים רבים מקדחת השחת (Hay Fever). מדובר בתסמונת אלרגית לאבקנים ולחומרים נשאפים המעוררים תגובת יתר של מערכת חיסון רגישה או מגורה מדי.

כיצד נוצרת האלרגיה? – קיימים שני סוגים של תגובה אלרגית: הסוג הראשון הוא “התגובה האלרגית הקלאסית” בה האלרגן מעורר עלייה בכמות ה-E אימונוגלובולין (IgE). במקביל ובאופן מיידי, נוגדני IgE נתקלים בפולש וגורמים לשחרור גורמי דלקת (כגון היסטמין ופרוסטגלנדינים) מתאי דם לבנים מסוג מאסט וזאת כדי לנטרל את הפולש. האלרגנים עלולים לעורר תסמינים שונים לפי מיקומם בגוף: גירוי מערכת הנשימה העליונה יתאפיין בעיטוש ובאף נוזל, ובמערכת הנשימה התחתונה הוא יצור חרחורים או שיעול. ניתן לבצע בדיקות דם אבחוניות לזיהוי רגישות לאלרגן כזה או אחר.

תגובה אלרגית מן הסוג השני – מאופיינת אמנם בהתחלה מושהית, אך מתבטאת בתגובות קשות יותר לאבחון מאחר שלעתים התסמינים אינם מופיעים מיד. לאלרגיות בעלות התחלה מושהית נלווית עלייה בכמות נוגדני IgG. התסמינים נוטים להתחיל במערכת העיכול ולהופיע כקלקולי קיבה, שלשולים, מעי רגיז, היפראקטיביות (אצל ילדים) ועוד.

המלצות לתזונה נכונה – עזיז אומרת כי רצוי להימנע מגורמים אלרגניים דוגמת חלבון חלב וחיטה, סוכר מזוקק, אלכוהול וקפאין, מזון מטוגן, חומרים משמרים, חלבון רווי מן החי, ירקות סולניים ועוד. מומלץ להקפיד על תזונה מגוונת ובעיקר על מזונות טבעיים ומלאים דוגמת קטניות, פירות וירקות טריים, דגים, שמנים בכבישה קרה, אגוזים וזרעים.

קשר עם תרופות- קורטיקוסטרואידים הניתנים כטיפול מקומי או פנימי גורמים להאצה בהפרשת סידן, אשלגן, אבץ, ויטמין C וכרום ומפריעים בקליטת ויטמין D. תופעות הלוואי העיקריות של קורטיקוסטרואידים הם פגיעה בצפיפות העצם ועלייה ברמות הסוכר בדם. לפיכך מומלצת נטילת התוספים הבאים: מולטי ויטמין, קומפלקס סידן, ויטמין D, כרום פיקולינאט. כל זאת בהתאם לגיל המטופל ולמינון הקורטיזון הנלקח.

תכשירים טבעיים המונעים ומקלים על סימפטומים של אלרגיות הם:

ביופלבנואיד הדרים קומפלקס – 1000 מ”ג של ביופלבנואידים שלהם תפקיד מרכזי בטיפול באלרגיות. הביופלבנואידים בעלי השפעה אנטי-אלרגית ומקלים על תסמינים של אלרגיה באמצעות ייצוב תאי מאסט ומניעת התפרצותם ובנוסף בעלי השפעה אנטי- דלקתית חזקה. תכונות אלו של הביופלבנואידים עושים אותו רכיב חיוני בטיפול באסתמה ובקדחת השחת.

אסטרולה 500/1000 מ”ג – צורה פטנטית של ויטמין C לא חומצי בעלת ספיגה יעילה במיוחד, אסטר C נשאר פעיל בגוף למשך זמן רב וריכוזו בדם מגיע לפי ארבעה מוויטמין C רגיל. נוכחותו המוגברת ברקמות ובתאי הדם הלבנים הופכת אותו לחיוני לתמיכה בתפקודה התקין של מערכת החיסון ולהפחתת מצבי אלרגיה ע”י עיכוב השפעת היסטמין- מונע הפרשת היסטמין ומעודד את פירוקו, מעכב התפתחות התקפים אסמתיים ומשפר את כושר הנשימה של חולים.

סלדרין 525 מ”ג – סלדרין מכיל תערובת של חומצות שומן ייחודיות, אסטריות בעלי השפעה נוגדת דלקת עצימה ומעכב תוצרי חיסון המאיצים את התגובה האלרגית. חומצות השומן המיוחדות המצויות בסלדרין מפחיתות את ייצור גורם הדלקת IL-6 ושולטות בגורמי החיסון המחוללים דלקת.

מגנזיום + B6 – המגנזיום מרפה שרירים וכלי דם, מה שהופך אותו לחיוני במניעת התכווצות כלי הנשימה במצבי אסתמה ובעיקר בשחרור השרירים החלקים של הסימפונות. מחסור במגנזיום יגביר את הנטייה ללקות בהתקפי אסתמה .

תמצית שורש ליקוריץ צמח מרפא מוכר ויעיל לטיפול בדלקות דרכי-הנשימה העליונות ובהקלת ברונכיטיס.

נוסחת מולטי ביליון דופילוס מתקדמת לחיידקים “ידידותיים” תרומה רחבת היקף לבריאותנו. חיידקים פרוביוטיים ידידותיים מסייעים בשמירה על מערכת חיסונית חזקה, בנוסף חיידקים פרוביוטיים משפרים את יכולתו של הגוף לייצר נוגדנים מסוג LgA ו- LgG , בעלי השפעה אנטי דלקתית ואנטי אלרגית. בנוסף חיידקים פרוביוטיים שומרים על האיזון המיקרוביאלי במערכת העיכול הכרחית לעיכול יעיל של מרכיבי המזון ולספיגתם, לפעילות מעיים תקינה ולתמיכה בדרך שבה מגיבה מערכת החיסון למזון. המוצר אינו חלבי ואינו מכיל לקטוז וקזאין

ויטמין D3 מחקרים חדשים מראים כי ויטמין D חיוני ביותר לחיזוק ואיזון פעילותה של מערכת החיסון. נמצא גם כי ויטמין D חשוב במצבים של אלרגיה ואסטמה וכי הוא יעיל בהפחתת צפצופים, ריניטיס אלרגי ואקזמה אטופית.

המקור הועבר על ידי סולגאר , קיימים תכשירים טבעיים נוספים מחברות נוספות

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה