הר”י משגרת מכתב התראה להפעלת השביתה. אתם בעד או נגד השביתה המתקרבת ? השתתפו בסקר

בעקבות כשלון הפגישה ב-31/3 בין נציגי הר”י למעסיקים בראשות האוצר, שיגר ד”ר אידלמן, יו”ר הר”י את מכתב ההתראה הבא, ממנו ניתן להבין שפניה של הר”י למימוש סכסוך העבודה והשביתה עליה הכריזה לפני כשבועיים. במכתב מאשים ד”ר אידלמן את האוצר בחוסר תום לב וחוסר גמישות בניהול המו”מ.

בעזרת סקר קצר של שתי שאלות בלבד ננסה לבחון מהי עמדת הרופאים ואנשי מקצוע נוספים במערכת הבריאות בישראל לגבי סכסוך העבודה הזה. לסקר – נא הקליקו כאן

להלן נוסח המכתב:

לכבוד, מר אילן לוין, הממונה על השכר, משרד האוצר

שלום רב, הנדון:

ישיבת המו”מ בין הר”י והמעסיקים מיום 31.3.11
בהמשך לישיבת המשא ומתן האחרונה אשר נערכה אתמול (20.2.00 )הריני פונה אליך כדלקמן:

ברצוננו להבהיר, כפי שאף נאמר על-ידינו במהלך הישיבה כי לצערנו ההצעה שהצגתם בישיבה אתמול בבוקר- העצימה את תחושתנו כי הגענו במשא ומתן בינינו למבוי סתום.

הגענו אל הישיבה בציפייה אמיתית לקבל הצעה מתוקנת ועניינית שתתחשב במכלול הנושאים והבעיות שהצגנו לכם במהלך החודשים האחרונים. הדברים אמורים ביתר שאת לאור הדברים המפורשים אשר השמענו בסיומה של הישיבה מיום 01.2.00 , בה הצגתם הצעתכם לראשונה. למרות כל זאת, נחלנו אכזבה עמוקה מהצעה שהצגתם בפנינו אתמול והתבטאויותיכם במהלך הישיבה.

הצטערנו לראות כי למרות שלל הדיבורים מצדכם על הרצון לקיים דיון אפקטיבי ולפתור את המחלוקות בינינו, הרי שבפועל עמדתכם נשארה כפי שהיא, ללא כל תזוזה אמיתית מהצעתכם הראשונית, וזאת בראש ובראשונה משלא שיניתם כלל את מסגרת עלות ההסכם. הצגתם את אותה הגברת בשינוי אדרת.

אנו רואים בהתנהלותכם ובעמדותיכם הבלתי מתפשרות, כמו גם בסירובכם לדון בנושאים מהותיים וקריטיים, חוסר תום לב והתנהלות בדרך שאינה מקובלת ביחסים קיבוציים. כדוגמא אחת בלבד מיני רבות ניתן רק לציין כי בעוד שבמסגרת המשא ומתן עמנו אתם מסרבים לדון בנושא תקינה בניגוד גמור להתנהלות בעבר, הרי שעם מגזר האחיות ניהלתם משא ומתן על נושא התקינה ואף הגעתם עמן להסכמות בנושא(עובדה שאת נכונותה אישרתם בישיבה האחרונה).

חוסר תום הלב מצידכם בא לידי ביטוי, בין היתר, בהתבטאויות החוזרות ונשנות מצדכם ביחס לנושאים רבים אחרים שהעלינו ושאתם מסרבים לנהל עליהם מו”מ.

ברור לנו, שגם אתם יודעים היטב שאין בהצעה שהצגתם כל שיפור אמיתי ביחס להצעות ישנות ולעמדות קודמות שהצגתם, וכי גם אתם מודעים היטב להשלכות שיש לכך.

כידוע, הר”י מסרה ביום 20.3.2011 הודעה על שביתה. לצערנו, בחרתם שלא לנצל את תקופת הצינון לאחר ההכרזה לצורך קידום המו”מ ולקביעת ישיבות מו”מ אינטנסיביות, אלא במקום זאת בחרתם להמשיך בהתנהלות של גרירת רגליים ונקיטת סחבת.

לנוכח הדברים האמורים, הפערים הגדולים בין הצדדים והעובדה שהמו”מ הגיע למבוי סתום, הריני להודיעכם כי בכוונת הר”י לנקוט בצעדים ארגוניים, ואנו מציעים שתערכו בהתאם.

על המכתב חתום ד”ר אידלמן.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה