האם תסמונת חלוק-לבן ממסכת מקרים של יתר לחץ דם עמיד לטיפול? (Hypertension)

ממחקר גדול חדש שפורסם בכתב העת Hypertension עולה כי בשליש מהמקרים החשודים ליתר לחץ דם עמיד לטיפול למעשה מדובר בתסמונת חלוק לבן (White Coat Syndrome).

לדברי החוקרים, בחולים עם לחצי דם אמבולטוריים תקינים ככל הנראה אין תועלת בהגברת הטיפול כנגד יתר לחץ דם, אך הפחתה מוגזמת של לחץ הדם עלולה להיות מסוכנת לזילוח התקין של המוח והלב. יש לשקול ניטור לחץ דם אמבולטורי בכל החולים עם יתר לחץ דם העמידים לטיפול.

על-בסיס נתוני מאגר Spanish Ambulatory Blood Pressure Monitoring Registry זיהו החוקרים 68,000 חולים עם יתר לחץ דם המטופלים תרופתית. מבין אלו, 12% אובחנו עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול, על-בסיס מדידות לחץ דם במרפאה של 140/90 מ”מ כספית ומעלה תחת טיפול בשלוש תרופות כנגד יתר לחץ דם, או יותר, כולל משתנים.

לאחר ניטור אמבולטורי של לחץ הדם, 63% מהחולים הוגדרו עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול, ביתר 38% המקרים מדובר היה בתסמונת חלוק לבן.

בקבוצת החולים עם עמידות לטיפול ביתר לחץ דם שכיחות הגברים הייתה גבוהה יותר והם נטו לסבול מיתר לחץ דם לאורך תקופות זמן ארוכות יותר. כמו כן, בקבוצה זו שכיחות המעשנים וחולי הסוכרת עם פגיעה באיברי מטרה (כולל היפרטרופיה של חדר שמאל, הפרעה בתפקוד הכלייתי, מיקרואלבומינוריה ומחלה קרדיווסקולארית מתועדת) הייתה גבוהה יותר.

החוקרים כותבים כי המחקר מספק הערכה של שכיחות יתר לחץ דם עמיד לטיפול במדגם גדול של חולים המקבלים טיפול כנגד יתר לחץ דם. הממצאים מדגישים את חשיבות ניטור אמבולטורי של לחץ הדם לסיווג נכון של חולים עם יתר לחץ דם עמיד לטיפול ולהבחין בין אלו הנזקקים להגברת הטיפול.

Hypertension. Published online March 28, 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה