מה הקשר בין טסטוסטרון לבין תנגודת לאינסולין? (מתוך Diabetes Care)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון מרץ של כתב העת Diabetes Care עולה כי טיפול בטסטוסטרון עורי עשוי לשפר תנגודת לאינסולין בגברים עם היפוגונדיזם וסכרת סוג 2 ואו תסמונת מטבולית.

במחקר רב מרכזי, פרוספקטיבי, אקראי, כפול-סמיות, מבוקר-פלצבו זה השתתפו 220 גברים עם היפוגונדיזם וסכרת סוג 2 ואו תסמונת מטבולית. הגברים טופלו בג’ל טסטוסטרון 2% עורי במשך 12 חודשים. החוקרים עקבו אחר התנגודת לאינסולין בגברים אלה, כמו גם אחר איזון הסוכר, רמות שומנים בדם ותפקוד מיני.

* החוקרים מצאו כי הטיפול בטסטוסטרון הוריד את התנגודת לאינסולין ב-15.2% לאחר 6 חודשי טיפול (P=0.018 ), ו-16.4% לאחר 12 חודשי טיפול (P=0.006 ) בכל הגברים.

* בגברים עם סכרת סוג 2 איזון הסוכר היה טוב יותר בקבוצה אשר טופלה בטסטוסטרון יחסית לקבוצת הפלצבו לאחר 9 חודשי טיפול (הבדל ב-HbA1c של 0.446%, P=0.035 ).

* בקבוצות מטופלים נבחרות נמצא שיפור ברמת LDL , רמת lipoprotein a , מבנה גוף, חשק מיני ותפקוד מיני.

* לא נמצא הבדל משמעותי בין הקבוצות בהארעות תופעות לוואי בכלל ותופעות לוואי חמורות בפרט. רב תופעות הלוואי (מעל 95%) היו קלות או בינוניות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי טיפול בג’ל טסטוסטרון עורי במשך 6 חודשים הדגים שיפור בתנגודת לאינסולין במטופלים עם היפוגונדיזם וסכרת סוג 2 ואו תסמונת מטבולית.

Diabetes Care, March 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה