האם ויטמינים מגנים מפני סרטן ומוות? (מתוך Am J Epidemiol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון פברואר של כתב העת American Journal of Epidemiology עולה כי נטילת מולטיויטמינים ומינרלים אינה משפיעה על הסיכוי לחלות בסרטן או למות מסיבה כלשהי.

השימוש בתוספי ויטמינים ומינרלים נפוץ ביותר הן בארצות הברית והן בארץ. במחקר פרוספקטיבי זה בדקו החוקרים את הקשר בין נטילת מולטיויטמינים ומינרלים לבין תמותה ותחלואה בסרטן.

במחקר נבדקו מעל 180,000 משתתפים עם מעקב ממוצע של 11 שנים. בזמן זה כ-29,000 נפטרו. בניתוח נתונים לאחר תקנון לעישון וגורמי סיכון נוספים, לא נמצא קשר בין נטילת מולטיויטמינים לבין תמותה מכל סיבה (יחס הסיכון לתמותה בגברים הנוטלים מולטיויטמינים לעומת אלה שלא נוטלים 1.07, בנשים 0.96). כמו כן לא נמצאה השפעה על תמותה ממחלות קרדיווסקולריות ומסרטן.

ממצאים אלה נשארו קבועים גם בתת קבוצות לפי מוצא ועדה, גיל, BMI (או body mass index ), מחלות רקע, טיפול הורמונלי, ועישון. לא נמצא קשר בין נטילת מולטיויטמינים לבין התפתחות סרטן מסוג כלשהו, או באופן פרטני סרטן ריאה, מעי גס, ערמונית או שד.

החוקרים מסכמים וכותבים כי לא נמצא קשר, לא לטובה ולא לרעה, בין נטילת מולטיויטמינים ומינרלים לבין תמותה מכל סיבה, תמותה מסיבות קרדיווסקולריות או תמותה מסרטן. כמו כן, לא נמצא קשר להתפתחות סרטן מכל סוג. חשוב להבין כי נטילת ויטמינים בלבד אינה מספקת הגנה מפני מחלות או תמותה. יתרה מכך, ה-NIH (המכונים הלאומיים לבריאות) ממליצים על נטילת ויטמינים באנשים במצב של תת תזונה, או אנשים שלא מסוגלים לקבל או לספוג את הויטמינים שלהם מהמזון. למרות זאת, כמחצית מאוכלוסיית ארצות הברית נוטלת תוספים של ויטמינים.

Am J Epidemiol, February 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה