האם העשרת חלב אם מביאה לגדילה מהירה יותר של פגים במהלך שנת חייהם הראשונה? (מתוך Pediatrics)

מאת ד”ר בן פודה שקד

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון ינואר של ירחון Pediatrics עולה כי הוספת נוטריינטים לחלב האם לא מאיצה ככל הנראה את גדילתם של פגים אשר נולדו בשבוע היריון מוקדם מאוד, לאורך שנת חייהם הראשונה.

החוקרים, אשר עקבו במסגרת המחקר אחר 320 תינוקות אשר נולדו בשבועות 24-32 להיריון ובמשקל של פחות מ-2.27 ק”ג (5 pounds), מצאו כי אלו מהם שקיבלו חלב אם המועשר בחלבון לאחר השחרור לביתם לא הגיעו למשקל או לאורך גבוהים משמעותית בתום שנת חייהם הראשונה בהשוואה לאלו שקיבלו חלב אם שאינו מועשר.

החוקרים טוענים כי הופתעו נוכח היעדר ההשפעה. הם מסבירים כי במרכז הרפואי בו עובדים, נוהגים הפגים המוקדמים-מאוד לקבל לעיתים הזנה של חלב אם המועשר בחלבון. לפיכך, ציפו למצוא כי המשך העשרת חלב האם לאחר השחרור תקדם את עלייתם במשקל ובגובה בטווח הארוך.

החוקרים מדווחים כי 207 תינוקות הונקו בעת שחרורם, וכי מחצית מאמהותיהם הוקצו אקראית לקבל תוסף חלבון לחלב האם. החוקרים עודדו את כל האמהות המשתתפות במחקר להניק למשך זמן רב ככל שניתן. יתר התינוקות קיבלו את כלכלתם בבקבוק, ואמהותיהם קיבלו מהצוות הרפואי פורמולה מיוחדת לפגים.

בסך הכל, לא נצפה הבדל מובהק בין התינוקות בשתי הקבוצות שהונקו, בכל הנוגע לעלייה הממוצעת במשקל או באורך בתום השנה הראשונה לחיים.

לדברי החוקרים, התינוקות שקיבלו כלכלת פורמולה נטו להיות בעלי משקל ואורך רבים יותר בגיל 12 חודשים, אולם העלייה הממוצעת במשקל ובאורך בכל שלוש קבוצות המחקר נותרה בטווח הנורמה. הסבר אפשרי אחד לממצאים הינו כי מנה גדולה יותר של התוסף עשויה להיות יעילה יותר, הם מציעים, וכן יתכן כי חלב אם מועשר מועיל לפגים הקטנים ביותר כאשר משתחררים מבית החולים. עם זאת, יש צורך בהמשך המחקר בתחום, מדגישים החוקרים.

Pediatrics 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה