מתן תוספי וויטמין D לילדים עשוי למנוע התקפי אסתמה עקב זיהומים נשימתיים (J Allergy Clin Immunol)

בילדים, מתן תוספי וויטמין D עשוי להפחית את שיעור התלקחויות אסתמה עקב זיהומים נשימתיים חריפים, כך מדווחים חוקרים מפולין בכתב העת Journal of Allergy and Clinical Immunology.

החוקרים שיערו כי וויטמין D משפר את יעילות התגובה האנטי-מיקרוביאלית של מערכת החיסון הטבעית, תוך הפחתת ההשלכות הטבעיות של תהליכים בדבר.

במטרה לבחון את הנושא הם ערכו את המחקר הנוכחי שכלל 48 ילדים בגילאי 5-18 שנים עם אבחנה חדשה של אסתמה. הם היו רגישים רק לקרדית אבק הבית.

הילדים חולקו באקראי לטיפול במשאפי Budesnoide עם או בלי וויטמין D.

לאחר שישה חודשים, בשתי הקבוצות חל שיפור משמעותי בתפקוד הריאתי (FEV1). כמו כן, נרשם שיפור במדדי שאלון ATAQ (Asthma Therapy Assessment Questionnaire).

בנוסף, שיעור התלקחויות אסתמה היה נמוך יותר משמעותית בקבוצת המטופלים בוויטמין D, בהשוואה לאלו שטופלו ב-Budesonide בלבד. כל מקרי ההתלקחויות הופיעו לאחר תסמינים של זיהום נשימתי חריף.

למרות התועלת הנצפית, אין הבדלים מובהקים סטטיסטית ברמות 25-Hydroxyvitamin D בין שתי הקבוצות.

עם זאת, בקבוצת המטופלים בוויטמין D שכיחות הירידה ברמות 25-Hydroxyvitamin D הייתה נמוכה יותר משמעותית. יתרה מזאת, בילדים עם ירידה ברמות 25-Hydroxyvitamin D, הסיכון להתלקחויות אסתמה היה גבוה פי 8 בהשוואה לילדים עם רמה יציבה או עליה ברמה (יחס סיכויים, 8.6).

החוקרים מודים כי מסקנות המחקר מוגבלות בשל גודל המדגם הקטן של המחקר, אך נראה כי ישנה חשיבות קלינית רבה לדבר לאור ירידה בהיארעות זיהומים נשימתיים כתוצאה ממתן תוספי וויטמין D שעשויה להביא לשינוי המהלך הטבעי של מחלת אסתמה ומחלות כרוניות אחרות של דרכי האוויר.

J Allergy Clin Immunol 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה