מה בין רמות וויטמין D ובין הסיכון לאלרגיה בילדים? (Journal of Allergy and Clinical Immunology)

מתוצאות מחקר חדש עולה כי בילדים עם חסר וויטמין D ייתכן סיכון מוגבר להתפתחות אלרגיות.

במסגרת המחקר בחנו החוקרים את רמות וויטמין D בדמם של למעלה מ-3,100 ילדים ומתבגרים ו-3,400 מבוגרים. לא נמצא קשר משמעותי בין רמות וויטמין D ובין אלרגיות במבוגרים, אך הקשר היה משמעותי בילדים ומתבגרים.

החוקרים מדווחים כי ילדים ומתבגרים בגילאי 11-21 שנים עם רמות נמוכות של וויטמין D היו בסיכון מוגבר לפתח רגישויות ל-11 מבין 17 אלרגנים שנבחנו, כולל אלרגיה למזון ולגורמים סביבתיים.

לדוגמא, בילדים עם חסר וויטמין D, המוגדר בנוכחות ריכוז וויטמין D של מתחת ל-15 ננוגרם למ”ל, היו בסיכון גבוה פי 2.4 לפתח אלרגיה לבוטנים, בהשוואה לילדים עם רמות מספקות (30 ננוגרם למ”ל).

בילדים עם רמות נמוכות של וויטמין D תועד סיכון מוגבר לריגוש אלרגי בתגובה לחסילונים, כלבים, מקקים, אלון, אמבוריזה לענתית (Ragweed), דשא Ryegrass או Bermuda Grass, או קוצים.

הנתונים מבוססים על NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) בשנים 2005-2006. המשתתפים במחקר עברו בדיקות דם להערכת רמות IgE (Immunoglobulin E).

החוקרים מדגישים כי הממצאים אינם מעידים על קשר סיבתי בין חסר וויטמין D בילדים ומתבגרים גורם לאלרגיות, אך מעידים על חשיבות כמות מספקת של הוויטמין באוכלוסיות אלו.

Journal of Allergy and Clinical Immunology, February 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה