חשיפה לחומר Agent Orange במהלך המלחמה בוייטנאם עשויה להיות קשורה להתפתחות סרטן ערמונית (מתוך כנס GUCS)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס 2011 Genitourinary Cancer Symposium עולה כי לחיילים משוחררים אשר לחמו בוייטנאם ונחשפו לחומר קוטל עשבים Agent Orange , אשר הכיל את החומר המסרטן dioxin , סיכוי גבוה ב-49% מאשר חיילים אשר לא נחשפו לחומר זה לחלות בסרטן הערמונית.

החוקרים השתמשו בנתונים אודות 2720 חיילים משוחררים אשר הופנו לבית חולים בפורטלנד לצורך ביופסיית ערמונית בין השנים 1993-2010. הנתונים שנאספו כללו חשיפה לחומר Agent Orange , רמת PSA , תוצאות בדיקה רקטלית, גיל בזמן הביופסיה, סיפור משפחתי של סרטן ערמונית, BMI , גזע, ושימוש בתרופות. על סמך נתונים אלה ותוצאות הביופסיה זיהו החוקרים גורמי סיכון לפתח סרטן ערמונית.

* סך של 896 (32.9%) גברים אובחנו עם סרטן ערמונית.

* לאחר תקנון לגורמי סיכון וגורמים מבלבלים, מצאו החוקרים כי לגברים עם סרטן ערמונית היה סיכוי גבוה ב-49% להיות חשופים לחומר Agent Orange מאשר לגברים ללא סרטן ערמונית (יחס סיכויים, odds ratio , של 1.49, CI 1.06-2.11, P=0.022 ).

* החשיפה ל-Agent Orange נמצאה כגורם סיכון שווה ערך לסיפור משפחתי חיובי, ואף סיכון גבוה יותר מגיל מתקדם.

* הגברים שנחשפו ל-Agent Orange אובחנו עם סרטן ערמונית בממוצע 5 שנים מוקדם יותר מאשר גברים אשר לא נחשפו לחומר זה גיל אבחנה ממוצע של 61.4 שנים בגברים שנחשפו, לעומת 66.1 שנים בגברים שלא נחשפו.  

החוקרים מציינים כי הדבר חשוב ביותר כיוון שחיילים משוחררים אשר לחמו בוייטנאם מגיעים כעת לגיל בו הם נמצאים בסיכון גבוה לפתח סרטן ערמונית. אחת הבעיות עם זיהוי חשיפה ל-Agent Orange היא ההתבססות על דיווח סובייקטיבי של המטופלים, אשר לא תמיד זוכרים או לא תמיד יודעים.

בשלב זה לא ברור מדוע ובאיזה אופן Agent Orange קשור להתפתחות סרטן ערמונית. גברים רבים אשר נחשפו לחומר לא פיתחו סרטן ערמונית. החוקרים משערים כי מדובר בשילוב של מספר גורמי סיכון.

2011 Genitourinary Cancers Symposium (GUCS)

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה