צריכת סיבים תזונתיים קשורה לירידה בתמותה מסיבות קרדיווסקולריות, זיהומיות ומחלות ריאה (מתוך Arch Intern Med)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון פברואר של כתב העת Archives of Internal Medicine עולה כי צריכת סיבים תזונתיים מורידה את הסיכון לתמותה כוללת, כמו גם סיכון ספציפי לתמותה ממחלות קרדיווסקולריות, זיהומיות ומחלות ריאה.

במחקר זה בדקו החוקרים קשר בין צריכת סיבים תזונתיים לבין תמותה כוללת וכן תמותה מסיבות שונות לפי נתונים מהמחקר הפרוספקטיבי NIH-AARP Diet and Health Study . בתחילת המחקר מלאו המשתתפים שאלון אודות הרגלי התזונה שלהם. סיבות המוות הוגדרו לפי מאגר הנתונים הלאומי.

* במהלך מעקב של 9 שנים נפטרו 20,126 גברים ו-11,330 נשים.

* צריכת סיבים תזונתיים נמצאה קשורה בסיכון נמוך יותר לתמותה באופן מובהק בגברים ובנשים (יחס סיכון של החמישון העליון לעומת החמישון התחתון 0.78, CI 95% 0.73-0.82, P עבור המגמה קטן מ-0.001).

* צריכת סיבים תזונתיים נמצאה קשורה בסיכון נמוך יותר לתמותה מסיבות קרדיווסקולריות, זיהומיות, ומחלות ריאה ב-24-56% בגברים וב-34-59% בנשים.

* יחס הפוך בין צריכת סיבים תזונתיים לבין תמותה מסרטן נמצא בגברים, אך לא בנשים.

* צריכת סיבים תזונתיים ממקור של דגנים, אך לא ממקורות אחרים, נמצאה קשורה ביחס הפוך מובהק לתמותה כוללת וכן לתמותה מסיבות שונות הן בגברים והן בנשים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי צריכת סיבים תזונתיים עשוייה להוריד את סיכון התמותה מסיבות קרדיווסקולריות, זיהומיות וממחלות ריאה. ההנחיות האמריקאיות לתזונה נכונה ממליצות על צריכה של 14 גרם סיבים תזונתיים על כל 1000 קלוריות. החוקרים מציינים כי הופתעו לגלות ירידה בתמותה מזיהומים ומחלות ריאה באנשים שצורכים כמות גבוהה יותר של סיבים תזונתיים. הם משערים שהסיבים התזונתיים עשויים לעזור לתהליכים נוגדי דלקת בגוף, אך יש צורך במחקרים נוספים על מנת לתמוך בהשערה זו.

Arch Intern Med, February 2011

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה