האם מתיחות לפני ריצה מורידות סיכוי לפציעות בזמן הריצה? (מתוך כנס AAOS)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר הוצג בכנס השנתי של האקדמיה האמריקאית של אורטופדים ( 2011 Annual Meeting of the American Academy of Orthopedic Surgeons ) עולה כי מתיחות לפני ריצה לא משפיעות על הסיכון לפציעות במהלך הריצה.

במחקר זה השתתפו 2,729 מתנדבים אשר נהגו לרוץ באופן קבוע לפחות 15 קילומטרים בשבוע. במהלך 3 חודשים מחצית מהרצים בצעו מתיחות שרירי הרגליים במשך 3-5 דקות לפני הריצה. רצים מהמחצית השניה רצו ללא בצוע מתיחות. החוקרים עקבו אחר פציעות לפי דיווחי הרצים. פציעה הוגדרה ככל מצב אשר מנע ריצה במשך לפחות שבוע.

* שיעור הפציעות נמצא שווה בשתי הקבוצות 16%. גורם הסיכון המשמעותי ביותר לפציעה היה סיפור של פציעה כרונית או פציעה ב-4 החודשים האחרונים, כמו גם ערך BMI גבוה יותר.

* המתנדבים דווחו כי שינוי הרוטינה של הריצה, בין אם הוספת מתיחות או הפסקת מתיחות, נמצא מסוכן יותר עבורם מאשר שמירה על הרוטינה אליה הם רגילים.

* במתנדבים אשר נהגו לבצע מתיחות ובמהלך המחקר שובצו באופן אקראי לקבוצה ללא מתיחות, הסיכון לפציעה עלה ב-40%.

* במתנדבים אשר לא נהגו לבצע מתיחות ושובצו לקבוצה שתבצע מתיחות, הסיכון לפציעה עלה ב-30%.

* הפציעות הנפוצות ביותר היו מתיחת שריר במפשעה, פציעות כף רגל, קרסול וברך. לא נמצא הבדל בשכיחות הפציעות השונות בין הרצים שבצעו מתיחות לבין אלה שלא.

החוקרים מסכמים וכותבים כי באופן כללי שיעור הפציעות על רקע ריצה הינו גבוה אחד מתוך כל שישה רצים נפצע במהלך 3 חודשי מעקב. לאור התוצאות נראה כי הדבר החשוב הינו שמירה על הרוטינה, יותר מאשר אופי הרוטינה.

2011 Annual Meeting of the American Academy of Orthopedic Surgeons

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה