האם Bevacizumab (אווסטין) משפר תוצאות טיפול לאחר כריתת גרורות כבדיות של סרטן המעי הגס? (מתוך J Clin Oncol)

מאת ד”ר אולה קראסיק

ממחקר חדש אשר פורסם בגיליון דצמבר של כתב העת Journal of Clinical Oncology עולה כי תוספת Bevacizumab (אווסטין) לטיפול אדג’ובנטי לאחר כריתת גרורות כבדיות של סרטן המעי הגס אינה משפרת השרדות ללא חזרה, ואף נוטה להחמיר תופעות לוואי של biliary toxicity .

המחקר כלל 73 חולים עם אדנוקרצינומה של המעי הגס עם גרורות לכבד, לאחר כריתת הגרורות הכבדיות. 4-5 שבועות לאחר הניתוח כל החולים טופלו בכמותרפיה סיסטמית עם או בלי Bevacizumab בהזלפה לתוך עורק הכבד (hepatic artery infusion HAI ). מטרת המחקר הייתה לבדוק האם תוספת Bevacizumab משפרת השרדות ללא חזרה (recurrence free survival RFS ) בחולים אלה.

השרדות של 4 שנים הייתה 85% בקבוצה שלא קיבלה Bevacizumab לעומת 81% בקבוצה הטיפול (P=0.5 ). השרדות ללא חזרה במשך 4 שנים הייתה 46% בקבוצת הביקורת לעומת 37% בקבוצת הטיפול, ואילו RFS למשך שנה היה 83% בקבוצת הביקורת לעומת 71% בקבוצת הטיפול (P=0.4 ).

מבחינת תופעות לוואי עליית בילירובין מעל 3 mg/dL נצפתה ב-5 מתוך 35 המטופלים בקבוצת Bevacizumab לעומת 0 מתוך 38 החולים בקבוצת הביקורת (P=0.02 ). חמישה מטופלים מקבוצת Bevacizumab נזקקו לסטנט ביליארי לעומת 0 מקבוצת הביקורת (P=0.05 ). לאור תופעות לוואי אלה ולאור חוסר שיפור מבחינת RFS המחקר הופסק מוקדם מהמתוכנן.

החוקרים מסכמים וכותבים כי תוספת Bevacizumab ב-HAI לאחר כריתת גרורות כבדיות של סרטן המעי הגס לא שיפרה השרדות ללא חזרה של המחלה, ואף החמירה תופעות לוואי.

J Clin Oncol. December, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה