השוואה בין Eplerenone ובין Spironolactone בטיפול באי-ספיקת לב בחולי סוכרת (Am Heart J)

צוות חוקרים מיפן מדווח כי ל- Eplerenone (אינספרה) יתרונות מטבוליים על-פני Spironolactone (אלדקטון) בטיפול באי-ספיקת לב. בפרט, Eplerenone אינו מביא לעליה בריכוז HbA1c, מכאן עולה כי הוא עשוי לשמש כטיפול יעיל בחולי אי-ספיקת לב עם סוכרת.

החוקרים מציינים כי קיים קשר בין רמת HbA1c ובין סיכון מוגבר לתמותה הן בחולי אי-ספיקת לב עם סוכרת והן באלו ללא סוכרת. מכאן עולה החשיבות של עמידות לאינסולין בחולי אי-ספיקת לב. לדברי החוקרים, קורטיזול הינו גורם סיכון חשוב לסיבוכים קרדיווסקולאריים ופוגע בהפרשת אינסולין.

החוקרים ערכו מחקר אקראי להשוואת ההשפעות של Eplerenone ו-Spironolactone על רמת HbA1c וקורטיזול, וכן על מדדים אחרים, ב-107 חולים עם אי-ספיקת לב קלה, שכבר נטלו טיפול סטנדרטי.

73 חולים טופלו ב- Eplerenone במינון 50 מ”ג ליום; יתר 34 החולים טופלו ב-Spironolactone במינון 25 מ”ג ליום.

לאחר ארבעה חודשי טיפול, רמת BNP (B-type Natriuretic Peptide) ירדה משמעותית ב-29.9 פיקוגרם למ”ל בקבוצת המטופלים ב-Spironolactone וב-20.7 פיקוגרם למ”ל בקבוצת Eplerenone הבדל שלא היה מובהק סטטיסטית. לא תועד הבדל משמעותי בעליה בריכוז אלדוסטרון בין שתי הקבוצות (37.4 לעומת 46.3 פיקוגרם למ”ל).

עם זאת, בקבוצת המטופלים ב-Spironolactone, רמות אדיפונקטין בדם ירדה משמעותית מ-12.6 ל-11.2 מיקרוגרם למ”ל, רמת HbA1c עלתה משמעותית מ-5.61% ל-5.8% , ורמת קורטיזול עלתה משמעותית מ-11.3 ל-14.7 מיקרוגרם לד”ל. מדדים אלו נותרו כמעט ללא שינוי בקבוצות שטופלו ב- Eplerenone.

מהממצאים עולה כי Eplerenone עדיף על Spironolactone בשל הבדלים בהשפעות המטבוליות, בעיקר השפעותיו על HbA1c  בחולי אי-ספיקת לב. בהשוואה ל-Spironolactone, Eplerenone עשוי לשמש כטיפול טוב יותר בחולי אי-ספיקת לב בכל הנוגע לתנגודת לאינסולין ורמות קורטיזול, הקשורות בפרוגנוזה פחות טובה.

Am Heart J. Posted November 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה