התועלת של טיפול כימותרפי קדם-ניתוחי בחולים עם סרטן קיבה (J Clin Oncol)

טיפול כימותרפי קדם-ניתוחי מלווה בתוצאות טובות יותר בחולים עם סרטן קיבה מתקדם, בשלב נתיח, כך מדווחים חוקרים מאירופה במאמר חדש שפורסם ב-Journal of Clinical Oncology.

לדברי החוקרים, בשל מספר המשתתפים, התוצאות לא הגיעו למובהקות סטטיסטית. עם זאת, מדדים נלווים דוגמת שיעורי ההישרדות ללא-גידול, שיעורי כריתה למטרת ריפוי ושיעור הגרורות לקשריות לימפה היו טובים יותר בקבוצת החולים שקיבלו טיפול כימותרפי נאו-אדג’וונטי.

שיעור כריתות R0 לפי International Union Against Cancer עמד על 81.9% לאחר טיפול כימותרפי נאו-אדג’וונטי לעומת 66.7% עם טיפול ניתוחי בלבד. הגידולים נטו להיות קטנים יותר בחולים שקיבלו טיפול נאו-אדג’וונטי.

מדגם המחקר כלל 144 חולים, עם אדנוקרצינומה מתקדמת מקומית של הקיבה או צומת וושט-קיבה, לקבלת טיפול כימותרפי ולאחריו ניתוח, או ניתוח בלבד.

בקבוצת ניתוח-בלבד שיעור הגרורות לקשריות לימפה היה גבוה יותר (76.5% לעומת 61.4%), אך תועד שיעור סיבוכים גבוה יותר לאחר הניתוח בקבוצת הטיפול הנאו-אדג’וונטי (27.1% לעומת 16.2%).

במהלך חציון מעקב של 4.4 שנים, תועדו 32 מקרי תמותה מכל הסיבות בקבוצת טיפול נאו-אדג’וונטי. 24 נבעו מהתקדמות המחלה ושלושה בשל סיבוכים לאחר ניתוח. 35 חולים בקבוצת ניתוח בלבד מתו, כאשר 33 מתו בשל התקדמות המחלה ואחד בשל סיבוכים ניתוחיים.

לא תועדה תועלת הישרדותית משמעותית (HR = 0.84).

עם זאת, החוקרים מציינים כי שיעורי ההישרדות הכוללים המצוינים בשתי הקבוצות הפתיעו אותם, ומייחסים זאת לאיכות הניתוח, שהתקרבה לסטנדרטים היפנים.

החוקרים מסכמים וכותבים כי ממצאים אלו צריכים לעודד תכניות לשיפור איכות הניתוח ברחבי אירופה.

J Clin Oncol. Posted online November 8, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה