התועלת של מיץ רימונים בחולים עם מחלת כליות (מתוך כנס של American Society of Nephrology)

חוקרים מישראל דיווחו במהלך כנס של American Society of Nephrology שנערך בדנבר כי מתוצאות מחקר חדש עולה כי יש גרעין של אמת בשמועה לפיה למיץ רימונים יתרונות בריאותיים רבים, לפחות בחולים עם מחלת כליות תחת טיפולי דיאליזה.

החוקרים מצאו כי בחולים ששתו מספר כוסות מיץ רימונים בשבוע חלה ירידה בסיכויים לזיהומים, הגורם השני בשכיחותו לתמותה של למעלה מ-350,000 אמריקאים המטופלים בדיאליזה.

מומחים בתחום שהתייחסו למחקר אינם מכירים מרכיבים אחרים בעלי השפעה כה בולטת, אך באותה עת מזהירים כי יש לשוב על המחקר במרכזים אחרים.

המחקר מישראל, שנערך בראשות פרופ’ בתיה קריסטל מבית החולים של הגליל המערבי בנהריה, התבסס על מיץ רימונים הנמכר ע”י Nautrafood ולא תכשיר POM Wonderful, כנגדו עלו טענות בשל פרסום שגוי לפיו עשוי לסייע למצבי תחלואה שונים, החל ממחלות לב ועד סרטן ערמונית והפרעה בתפקודי זקפה.

בבדיקות מעבדתיות נמצא כי מבין מגוון מוצרים, מיץ רימונים הכיל את הכמויות הגבוהות ביותר של פוליפנולים במהלך שלוש שנים. החוקרים משערים כי דיאטה עתירה בנוגדי-חמצון עשויה לסייע לחולים עם אי-ספיקת כליות, מאחר שרמת הרדיקאלים החופשיים בדם עולה כאשר הדם נע במכשירי הדיאליזה.

מדגם המחקר כלל 101 חולים שחולקו באקראי לקבלת פלסבו או מיץ רימונים.

לאחר שתיית כחצי כוס, שלוש פעמים בשבוע, במשך שנה אחת, בקרב אלו ששתו מיץ רימונים חלה ירידה במדדי דלקת בדם. כמו כן, חולים אלו פנו פחות פעמים לבית החולים.

החוקרים מצאו ירידה משמעותית באשפוזים בשל זיהומים, עם ירידה של למעלה מ-40% באשפוז הראשון ו-80% באשפוז השני. עם זאת, רק הירידה בסיכון לביקור השני לבית החולים הייתה מובהקת סטטיסטית.

מהממצאים עולה כי בקרב 50 משתתפים ששתו מיץ רימונים במשך שנה, כשניים יפנו לבית החולים לפחות פעמיים. מנגד, מספר זה צפוי לעמוד על כ-11 חולים שלא שתו מיץ רימונים.

החוקרים טוענים כי הם אינם יודעים אם הממצאים תקפים למיץ רימונים של חברות אחרות. לא זוהו תופעות לוואי לשתיית מיץ רימונים, אך פרופ’ קריסטל מזהירה כי מיץ רימונים עשיר באשלגן.

מתוך כנס של American Society of Nephrology

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה