המהלך החדש של הכללית: הרחבת שירותים וחדשנות ברפואת ילדים לצד הטמעת שיטות טיפול חדשניות ללא כאב

שיטות ‘טיפול ללא כאב’ : משטחי גרון לקבלת תשובה מיידית ובדיקה לצהבת ללא דקירה,

מסלול ליילוד באמצעות מפגש עם צוות רפואי לילודים בשעות ייעודיות, התייעצות בין רופאי הילדים בקהילה לבין רופאי הילדים בבה”ח של הכללית, העצמת הורים בעזרת קווי מידע ומגוון סדנאות

העצמת חווית לקוח בפינות משחקים ויצירה.

הכללית יוצאת במהלך לקידום רפואת הילדים בקהילה ותטמיע במרכזי בריאות הילד ובמרפאות שיטות טיפול חדשניות. במרכז המהלך – אימוץ שיטות טיפול ללא כאב, הכנסת בדיקות לאיבחון מהיר שאינן מחייבות דקירה, שירות רופא אונליין והפעלת סדנאות בריאות וקווי מידע להעצמת הידע של ההורים.   

לדברי מנכ”ל הכללית אלי דפס, “הכללית דואגת לבריאותם של כ-1,300,000 ילדים עד גיל 18. על פי הנתונים, ילדים, בעיקר בגילאים הצעירים, מבקרים כ- 6 פעמים בשנה אצל רופא ילדים. הסיבות השכיחות לביקורים הן מחלות חום, דלקות בדרכי הנשימה, גרון, אוזנים ועיניים, שילשולים ואסתמה. לאור היקפי הפעילות והמגעים הרבים שמנהלים הצוותים הרפואיים החלטנו להפוך את הביקור במרפאה לחוויתי יותר כך שיעניק התנסות נעימה ואחרת המותאמת לסגנון החיים המשתנה של לקוחותינו”.  דפס מוסיף כי “לכללית תשתית ייחודית ברפואת ילדים המבוססת על 40 מרכזי בריאות הילד וכ-1,400 מרפאות בהם מועסקים מיטב רופאי הילדים בארץ כולל מומחים מבה”ח שבבעלות הכללית ובה”ח ממשלתיים,  כל אלה מהווים קרקע להובלת מהלך ארצי שיגיע לכמה שיותר ילדים”.  

ד”ר אורית יעקבסון, סמנכ”ל וראש חטיבת הקהילה בכללית, מוסיפה כי “אצל ילדים חרדה מתורגמת לכאב. התייחסות וטיפול נכונים בחרדה שמביעים הילד והוריו יקטינו את עוצמות הכאב שחש הילד. אימוץ שיטות טיפול ללא כאב נועד ליצור חווית לקוח שונה, בה הילד לא מזהה את הביקור במרפאה כחוויה לא נעימה. המשמעות המעשית של המהלך הינה הדרכה והגברה של מודעות הצוותים לשיטות וטיפולים להפחתת כאב בילדים ויישומן בפועל וזאת לצד השקעה בנראות המרפאה ואיבזור מתאים התורמים להפחתת חרדה ולהתנסות חיובית גם הם”.    

שיטות טיפול ללא כאב

ילדים ברובם בריאים. חרדה מהווה גורם משמעותי בתחושת הכאב הנגרם מבדיקות וטיפולים. ‘טיפול ללא כאב’ נועד להקל על חוסר האונים שחשים ההורים ועל חוסר היכולת של הילדים הרכים להביע את עוצמת הכאב. התייחסות של הצוותים לכאב, לשיפור האינטראקטציה עם הילד, להסחת דעתו מהטיפול תפחית מעוצמת הכאב. בכללית יעשה שימוש בעזרים שונים להפחתת הכאב, ביניהם: 

“בדיקת בילי-צ’ק”: לחלק מהתינוקות המשוחררים מבית חולים רמת בילירובין גבוהה בדם המעידה על צהבת ומצריכה מעקב. רמת הבילירובין בדם הילוד משפיעה גם קבלת החלטה באם לבצע את הברית המילה. המכשיר החדש מאפשר לבצע את הבדיקה ללא דקירה אלא בנגיעה של המכשיר על עור התינוק.

ערכת משטח גרון לתשובה מיידית: הערכה מאפשרת מתן תשובה מיידית על המצאותו של חיידק הסטרפטוקוק בלוע הילד ומאפשר, בהתאם לתשובה, מתן טיפול אנטיביוטי מיידי מבלי שיהיה צורך להמתין לקבלת תוצאות המעבדה. עלות לערכה 10 ללקוח מושלם .

משחה לאלחוש לפני בדיקת דם ועוד.

מסלול ליילוד

תינוקות לאחר לידה יוזמנו למפגש עם הצוות הרפואי לבדיקה ראשונה אצל הרופא, לקבלת הדרכה בהתאם לצורכי הילוד כגון בהנקה, טיפול בטבור ולהיכרות עם מגוון השירותים המוצעים להורים ולילדים. המפגש יתואם מראש בשעות יעודיות כדי להפחית את הסיכון במפגש עם ילדים המגיעים למרפאה כשהם חולים.

שירותים רפואיים לילדים בתום שעות הפעילות במרפאות

הכללית מציעה שירות ייחודי להורי הילדים בשעות הערב והלילה- ‘רופא ילדים אונליין’, המאפשר התייעצות עם רופא ילדים באמצעות שיחת וידאו ציאט בשעות שבהן המרפאות סגורות. בנוסף לרשות הלקוחות מוקד אחיות להתייעצות טלפונית הזמין 24 שעות ביממה במוקד 2700 *. 

העצמת הורים, קידום בריאות והפיכת הביקור במרפאה לחוויה מהנה

סדנאות לקידום אורח חיים בריא במגוון נושאים כגון: הורות בריאה, עיסוי תינוקות, עזרה ראשונה בילדים.  

קווי מידע: התייעצות טלפונית עם מיטב המומחים בנושאים הנוגעים תזונת ילדים, התפתוח הילד, בריאות השן בגיל הרך, חיסונים בתקופת הילדות, הפרעות קשב וריכוז, קידום השפה והתקשורת, מוכנות לאתגרים בגן וכיוצ”ב.

שעת סיפור, פעילויות וחוגים שיעשירו את חווית הילד בזמן ההמתנה לרופא.

איבזור: המרכזים יאובזרו במשחקיות, פינות יצירה, עיטורים צבעוניים וידידותיים ועוד, במטרה להפוך את חווית הביקור אצל הרופא לנעימה עבור הילדים.

לכללית פריסה של 40 מרכזי בריאות הילד ו-1400 מרפאות ראשוניות בהם ניתנים שירותי רפואת ילדים. מרכזי בריאות הילד מציעים קונספט ייחודי בו תחת קורת גג אחת ניתנים שירותים של מיטב המומחים ברפואת ילדים, סיעוד הילד, התפתחות הילד, שירותי טיפול חלב ועוד.

נמסר על ידי דוברות ויח”צ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

    הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

    במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
    להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה