מחקר ה- OPTIMAL: טרסבה הדגימה יעילות גבוהה כטיפול בקו ראשון בחולים עם סרטן ריאה מתקדם (הודעת חברת רוש)

בהודעה שמפרסמת חברת רוש נמסר כי תוצאות שהתפרסמו לאחרונה בכנס האונקולוגי הבינלאומי הראו שטרסבה (שם גנרי ERLOTINIB )  האריכה את זמן ההישרדות ללא התקדמות המחלה ל- 13.1 חוד’ בהשוואה ל  4.6  חוד’ בחולים שטופלו בכימותרפיה. כך עולה מתוצאות מחקר (OPTIMAL ) שהתפרסמו לאחרונה בכנס האונקולוגי האירופאי (ESMO ).

ע”פ הודעת החברה, טרסבה הדגימה גם יעילות גבוהה כטיפול קו ראשון בחולים עם סרטן ריאה מתקדם.

מחקר הOPTIMAL- בדק את יעילות טרסבה כטיפול קו ראשון בהשוואה לטיפולי הכימותרפיה המקובלים  בחולי NSCLC Non-Small Cell Lung Cancer)  ) עם מוטציה ב- EGFR

NSCLC  הינו הסוג השכיח ביותר בחולי סרטן ריאות בישראל ( 85% ).

 החברה מדגישה כי מוטציה ב EGFRהמצויה בכ-10-15% מהחולים ושכיחה במיוחד בחולים לא מעשנים, נשים, חולים עם אדנוקרצינומה וחולים מגזע אסייתי.

כאמור, במחקר נמצא שבקבוצה שקיבלה טרסבה ההישרדות החציונית הגיעה ל-13.1 חודשים, לעומת 4.6 חודשים בלבד בקבוצה שקיבלה כימותרפיה.

לאחר שנה, רוב החולים שקיבלו טרסבה, מחלתם לא התקדמה, בהשוואה ל-1.7% בלבד בחולים שקיבלו כימותרפיה.

בנוסף, בלמעלה מפי-2 מהחולים שטופלו עם טרסבה הודגמה הקטנה של הגידול בהשוואה למטופלים עם כימותרפיה (83% לעומת 36%).

החברה מציינת כי היא מאמינה שאישור השימוש בטרסבה כטיפול קו ראשון לחולים אלה יאפשר לרופאים לתת להם טיפול מותאם אישית בקו הראשון, בעוד שחולים ללא מוטציה בEGFR יוכלו לקבל את הטיפול בטרסבה בקו טיפול שני או שלישי.

כידוע, טרסבה היא תרופה הניתנת דרך הפה פעם ביום, ובניגוד לכימותרפיה, חוסמת באופן ממוקד את פעילות קולטן ה-EGFR , וכך מעכבת את צמיחת הגידול והתפשטותו.

ע”פ הודעת החברה, עד היום טופלו בטרסבה מעל 400,000 חולים ברחבי העולם והיא מאושרת לשימוש בלמעלה מ- 100 מדינות. בישראל טרסבה מאושרת כקו שני של טיפול בחולי סרטן ריאה מתקדם.

החברה מזכירה כי בישראל  מאובחנים  מידי שנה כ2000 חולי סרטן ריאה , מהם 85%  עם NSCLC , מתוכם ל10-15% יש את המוטציה EGFR .

עוד מצויין הודעת החברה כי לדברי ד”ר גוטפריד מיה מנהלת המכון האונקולוגי מרכז רפואי מאיר כפר סבא:  “התוצאות המרשימות מדגימות את היתרון המשמעותי של טרסבה על פני כימותרפיה בקבוצת החולים עם מוטציה ב-EGFR .  הטיפול עם טרסבה מפחית את הסיכון להתקדמות המחלה באופן משמעותי סטטיסטי בהשוואה לקבוצה שטופלה בטיפול כימי ומקנה לחולים איכות חיים טובה לאורך זמן, תוצאות בעלות חשיבות רבה למטופלים.”

מקור: דוברות חברת רוש

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה