נוגדן הומאני כנגד IL-17A עשוי לסייע לטיפול במחלות דלקתיות (מתוך Science Translational Medicine)

מאת ד”ר נגה ליפשיץ

מתוצאות מחקר שפורסם ב-6 באוקטובר 2010 ב- Science Translational Medicine עולה כי Secukinumab (AIN457), שהינו נוגדן הומאני חדש כנגד IL-17A, נמצא יעיל ובטוח בטיפול ב-Rheumatoid Arthritis (RA), פסוריאזיס ואובאיטיס דלקתית.

לדברי החוקרים, במחקרי חיות נמצא כי לציטוקין IL-17A תכונות מעודדות דלקת, והוא נקשר בין היתר להופעת דלקת פרקים ואובאיטיס במודלים אלו. במחקר הנוכחי בדקו החוקרים את היעילות והבטיחות של Secukinumab (AIN457), נוגדן הומאני כנגד IL-17A, במטופלים עם מחלות דלקתיות, על מנת לבחון את התפקיד של IL-17A במחלות דלקתיות בבני אדם.

המחקר הינו שילוב של מספר מחקרים קליניים שנערכו במימון חברת נוברטיס יצרנית הנוגדן, וכללו 36 משתתפים הסובלים מפסוריאזיס, 52 משתתפים עם RA ו-16 משתתפים עם אובאיטיס לא-זיהומית. למשתתפים ניתן טיפול תוך ורידי ב-AIN457 במינון 3-10 מ”ג/ק”ג, או פלסבו. לצורך הערכת יעילות הטיפול בדקו החוקרים את ה- Psoriasis area and severity index (PASI), תגובת ACR20 בחולי RA, ואת התגובה לטיפול באובאיטיס, שהוגדרה כשיפור בראיה, ירידה בדלקת העינית או ירידה במינון הקורטיקוסטרואידים.

החוקרים מדווחים כי הטיפול ב-AIN457 הוביל לתגובה קלינית משתנה ב-3 קבוצות החולים. לדבריהם, השונות בתגובה לטיפול עשויה לנבוע מהטרוגניות במדגם המשתתפים המצומצם, מהאפשרות של-IL-17A יש תפקיד פתוגני שונה בכל אחת מהמחלות, או מהמעורבות השונה של התאים שמייצרים IL-17A. הם מוסיפים כי שיעור תופעות הלוואי, כולל זיהומים, היה דומה בקבוצות הטיפול והפלסבו.

החוקרים מסכמים כי הממצאים תומכים בתפקידו של IL-17A בפתופיזיולוגיה של מחלות דלקתיות, כולל RA, פסוריאזיס ואובאיטיס.

Sci Transl Med. 2010 Oct 6;2(52):52ra72

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה