מקומן של Liraglutide ו-Sitagliptin בטיפול בחולי סוכרת (מתוך כנס European Association for the Study of Diabetes)

לשתי תרופות חדשות יחסית לטיפול בסוכרת מסוג 2 Liraglutide (ויקטוזה) ו-Sitagliptin (ג’נוביה) – יש תפקיד בטיפול בחולי סוכרת, מאחר שהוכח כי הן עשויות לשפר את איזון רמות הסוכר בדם, לצד הפחתת משקל הגוף, ויום אחד עשויות לשמש כתחליף לטיפול באינסולין בחולי סוכרת מסוג 2 התלויים באינסולין, כך מדווחים חוקרים בכנס של European Association for the Study of Diabetes.

החוקרים דנו בנתונים נוספים ממחקרי LEAD (Liraglutide Effect and Action in Diabetes) עם Liraglutide. הם דיווחו על התוצאות האחרונות מ-LEAD, שהשוו את Liraglutide עם Sitagliptin; מחקרים אלו מצאו כי Liraglutide נסבל טוב יותר ומפחית רמות HbA1c ומשקל גוף באופן משמעותי יותר מ-Sitagliptin כאשר ניתן בתוספת למטפורמין; כמו כן, חולים שטופלו במינון גבוה יותר של Liraglutide דיווחו על שביעות רצון גדולה יותר.

לדברי החוקרים, שתי התרופות מהוות תוספת חשובה לסל התרופות לטיפול בסוכרת, כאשר ההחלטה בנוגע לטיפול תקבע ע”י הרופא והמטופל.

את העובדה כי טיפול ב- Liraglutide הוביל לירידה גדולה יותר במשקל מ-Sitagliptin יש לקחת בחשבון אל מול העובדה כי מדובר בטיפול הניתן בצורת זריקות, עם שיעור גבוה של בחילות בעקבות הטיפול.

הטיפול האידיאלי בחולי סוכרת מסוג 2 הוא כזה שיביא לשיפור איזון רמות הסוכר, לצד הפחתת המשקל. בתוספת למטפורמין, Liraglutide ו-Sitagliptin הביאו לירידה ברמות הסוכר בדם ובמשקל הגוף, לכן כעת לחולים יש אפשרות בחירה.

בעתיד, Liraglutide ו-Sitagliptin עשויות להפוך לטיפול קו-ראשון כאשר ניתנות בתוספת למטפורמין.

בחולים בעלי עודף-משקל ואיזון גליקמי ירוד, נקיטת משנה זהירות בהפחתת או שינוי הטיפול באינסולין בזמן מעבר לטיפול חדש יותר לוותה בשיעורי הצלחה גבוהים יותר בחלק מהמקרים.

באפריל השנה פרסמו החוקרים מאמר ב-Lancet בנוגע למחקר השוואה בין Liraglutide ו-Sitagliptin בחולי סוכרת מסוג 2 שאינם מאוזנים תחת הטיפול במטפורמין בלבד. Liraglutide היה עדיף על Sitagliptin באיזון רמות הסוכר והוביל לירידה גדולה יותר במשקל הגוף.

בכנס EASD דיווחו החוקרים על תקופת הארכה בת 52 שבועות של אותו מחקר, בו חולים נותרו תחת הטיפול אליו הוקצו, עם ירידה בערכי HbA1c ושמירה על משקל הגוף בכל קבוצות הטיפול.

משאלון שחולק לחולים עולה כי שביעות הרצון של המטופלים הייתה גבוהה יותר עם Liraglutide (במינון 1.8 מ”ג) בהשוואה ל-Sitagliptin, והיא לא נבעה מירידה גדולה יותר במשקל הגוף.

אעפ”י ש- Liraglutide לווה תחילה בשיעור גבוה יותר של בחילות, בהשוואה ל-Sitagliptin, הטיפול נסבל היטב בסה”כ והוביל לירידה גדולה יותר בערכי HbA1c ובמשקל הגוף בהשוואה ל-Sitagliptin, ולכן לשביעות רצון גבוהה יותר של המטופלים.

מתוך כנס European Association for the Study of Diabetes

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • מזון מעובד מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכי סוכרת (Am J Clin Nutrition)

    מזון מעובד מלווה בסיכון מוגבר לסיבוכי סוכרת (Am J Clin Nutrition)

    צריכה רבה יותר של מזון אולטרה-מעובד מלווה בעליה בסיכון הכולל לסיבוכים מיקרווסקולאריים בכלל ולמחלת כליות בפרט בחולים עם סוכרת מסוג 2, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת The American Journal of Clinical Nutrition. החוקרים בחנו את הקשר בין צריכת מזון אולטרה-מעובד ובין הסיכון לסיבוכים מיקרווסקולאריים של סוכרת במדגם פרוספקטיבי שכלל 5,685 משתתפים עם סוכרת […]

  • צום לסירוגין מסייע במאמצים לירידה במשקל בחולים עם טרום-סוכרת או סוכרת מסוג 2 (Diabetes, Obesity and Metabolism)

    צום לסירוגין מסייע במאמצים לירידה במשקל בחולים עם טרום-סוכרת או סוכרת מסוג 2 (Diabetes, Obesity and Metabolism)

    במבוגרים עם טרום-סוכרת או סוכרת מסוג 2, צום לסירוגין הפחית את משקל הגוף ומדד מסת הגוף והביא לשיפור איזון גליקמי, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת Diabetes, Obesity and Metabolism. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי צום לסירוגין עשוי לשמש כגישה גמישה יותר להפחתת משקל ושיפור הבריאות הקרדיו-מטבולית בהשוואה להגבלה קלורית, אך אין נתונים רבים […]

  • חשיפה לרעב לפני הלידה מלווה בסיכון מוגבר כפליים לסוכרת מסוג 2 בבגרות (Science)

    חשיפה לרעב לפני הלידה מלווה בסיכון מוגבר כפליים לסוכרת מסוג 2 בבגרות (Science)

    חשיפה לפני הלידה לחסר קיצוני במזון מלווה בעליה של למעלה מכפליים בסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 בבגרות, כך עולה מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Science. במסגרת המחקר בחנו החוקרים את הקשר ארוך הטווח בין חשיפה לפני הלידה לרעב ובין הסיכון לסוכרת מסוג 2 בבגרות באמצעות נתונים מההולודומר, הרעב מעשה ידי אדם באוקראינה. בשנים 1932-1933 המשטר […]

  • אחד מכל עשרה חולים הסובל מכאב כרוני עלול לפתח הפרעת שימוש באופיואידים (Addiction)

    אחד מכל עשרה חולים הסובל מכאב כרוני עלול לפתח הפרעת שימוש באופיואידים (Addiction)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת Addiction עולה כי קרוב ל-10% מהחולים עם כאב כרוני תחת טיפול באופיואידים עלול לפתח הפרעת שימוש באופיואידים, כאשר ב-30% ישנם סימנים ותסמינים של תלות, ממצאים המדגישים את החשיבות של ניטור אחר מטופלים אלו וגישות חליפיות לטיפול בכאב. החוקרים השלימו סקירה שיטתית ומטה-אנליזה שכללה נתונים ממאגר MEDLINE, Embase ו-PsycINFO לזיהוי מחקרים […]

  • מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול קו-ראשון במשלב Lazertinib עם Amivantamab כנגד NSCLC (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי אישר טיפול קו-ראשון במשלב Lazertinib עם Amivantamab כנגד NSCLC (מתוך הודעת ה-FDA)

    מנהל המזון והתרופות האמריקאי א(Food and Drug Administration) אישר את משלב Lazertinib עם Amivantamab כקו-טיפול ראשון במבוגרים עם סרטן ריאות מתקדם-מקומית או גרורתי מסוג NSCLC (או Non Small Cell Lung Cancer) עם מוטציות EGFR מוכחות בבדיקה המאושרת ע”י מנהל המזון והתרופות האמריקאי. מדובר באישור הראשון של Lazertinib. הטיפול ב- Amivantamab אושר לראשונה ע”י מנהל המזון […]

  • טיפול ב-Tirzepatide מפחית את הסיכון להתקדמות מטרום-סוכרת לסוכרת מסוג 2 (מתוך הודעת חברת אלי לילי)

    טיפול ב-Tirzepatide מפחית את הסיכון להתקדמות מטרום-סוכרת לסוכרת מסוג 2 (מתוך הודעת חברת אלי לילי)

    מתן זריקה חד-שבועית של Tirzepatide הפחיתה באופן דרמטי את הסיכון להתפתחות סוכרת מסוג 2 בחולים עם טרום-סוכרת ועודף-משקל או השמנת-יתר, כך עולה מנתונים חדשים ממחקר SURMOUNT 1, כפי שדווח על-ידי חברת אלי לילי. מחקר SURMOUNT 1 כלל 2,539 מבוגרים עם השמנת-יתר (מדד מסת גוף של 30 ק”ג/מ2 ומעלה) או עודף-משקל עם לפחות סיבוך אחת משנית […]

  • טיפול בסטרואידים במינון נמוך מפחית את הסיכון לגלאוקומה בילדים (Acta Ophthalmologica)

    טיפול בסטרואידים במינון נמוך מפחית את הסיכון לגלאוקומה בילדים (Acta Ophthalmologica)

    טיפול בגלוקוקורטיקואידים במינון נמוך לאחר ניתוח קטרקט מפחית את הסיכון לגלאוקומה משנית בילדים עם מקטע אקסיאלי ארוך יותר לאורך חמש שנים, בהשוואה לטיפול בגלוקוקורטיקואידים במינון גבוה, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת Acta Ophthalmlogica. במסגרת המחקר ביקשו החוקרים לבחון את הקשר בין מינון גלוקוקורטיקואידים לאחר-ניתוח ובין התפתחות גלאוקומה משנית לאחר ניתוח קטרקט בילדים. […]

  • מהיסוס לחיסון: התמודדות עם היסוס להתחסן (Pharmacy Times)

    מהיסוס לחיסון: התמודדות עם היסוס להתחסן (Pharmacy Times)

    כדי להתכונן למגפה ויראלית נוספת, על הרוקחים להיות מוכנים להתמודד עם היסוס להתחסן, כך עולה ממאמר על תפקיד הרוקחים בהתמודדות עם חשש להתחסן שפורסם ב- Pharmacy Times. יהונתן ניסן משתף את המאמר בהמלצתו של פרופ’ אייל שוורצברג.

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה