סיכון מוגבר לדיכאון בקרב בני זוג של נשים שאובחנו עם סרטן שד (Cancer)

נשים שאובחנו עם סרטן שד מצויות בסיכון מוגבר לדיכאון, וכעת מחקר חדש מצא כי הדבר נכון גם בקרב הגברים החיים עימן.

במסגרת המחקר עקבו החוקרים אחר למעלה ממיליון גברים שהיו רשומים במאגר נתונים דני במשך 13 שנים. בקרב גברים עם בנות זוג שאובחנו כחולות בסרטן שד במהלך תקופה זו תועדה עליה של 40% בסיכויים לאשפוז בשל דיכאון, הפרעה ביפולארית או הפרעת מצב-רוח אחרת , בהשוואה לגברים שבנות הזוג שלהן לא חלו בסרטן שד.

שיעור האשפוזים היה גבוה כמעט פי ארבע בקרב גברים עם בנות זוג שמתו בשל המחלה, בהשוואה לגברים שבנות הזוג שלהן שרדו את המחלה.

החוקרים מעלים את האפשרות כי הגורם לסיכון המוגבר לדיכאון בקרב גברים אלו נובע מהתעלמות מהצרכים הרגשיים של גברים אלו. הם מצאו כי בני הזוג בסיכון לפתח דיכאון, הדומה לזה של הנשים שחלו בסרטן שד, אם לא יותר.

מספר מחקרים קטנים הדגימו סיכון מוגבר לדיכאון בקרב בני זוג לחולי סרטן, בעוד שמחקרים אחרים לא הדגימו קשר דומה. אך המחקר הנוכחי הינו הראשון שהתבסס על נתונים ממאגר נתונים ארצי של אשפוזים על-רקע דיכאון והפרעות מצב-רוח אחרות, להערכה אובייקטיבית של הסיכון לדיכאון חמור והפרעות מצב רוח חמורות בקרב בני זוג של נשים שחלו בסרטן שד, שזוהו גם הן מתוך מאגר נתונים ארצי.

כ-20,500 נשים אובחנו כחולות בסרטן שד בין השנים 1994-2006. במהלך אותה תקופת זמן, 180 מבני הזוג אושפזו בשל דיכאון או הפרעת מצב-רוח אחרת. זאת בהשוואה למעט יותר מ-12,000 אשפוזים בקרב 1.1 מיליון גברים עם נשים או חברות שלא אובחנו עם סרטן שד.

בקרב גברים שבת זוגם אובחנה עם סרטן שד, הסיכון לאשפוז בשל דיכאון עלה ב-50% בקרב בני הזוג לנשים שמחלתן התקדמה לאחר טיפול ראשוני, והסיכון היה גבוה פי 3.6 במקרים בהם המחלה הובילה למותה של בת הזוג.

לאור הממצאים, החוקרים ממליצים לערוך בדיקות סקר לדיכאון בנוכחות בנות זוג החולות בסרטן.

החוקרים בחנו גם את ההשפעה הרגשית של סרטן שד על בני הזוג של נשים שטופלו במחלה, אך המחקר התמקד במצב רוח דיכאוני ולא בדיכאון מג’ורי. מהתוצאות עלתה החמרה במצב רוח דיכאוני אפילו בקרב גברים שנשותיהן היו בסיכון נמוך לתמותה בשל המחלה.

Cancer, Sept. 27, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה