ההשפעה ארוכת הטווח של Dexrazoxane להגנה על הלב בילדים עם ALL המטופלים ב-Doxorubicin (מתוך Lancet Oncology)

מתוצאות מחקר חדש שפורסמו ב-Lancet Oncology עולה כי טיפול ב- Dexrazoxane (קרדיוקסאן) מספק הגנה לבבית ארוכת טווח, ללא פגיעה ביעילות הטיפול בילדים עם ALL (Acute Lymphoblastic Leukemia) בסיכון גבוה, המטופלים ב-Doxorubicin (דוקסורוביצין).

ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי תועד קשר בין קרדיומיופתיה ובין טיפול ב-Doxorubicin ומתן Dexrazoxane מצמצם את הפגיעה הלבבית במהלך הטיפול ב-Doxorubicin בילדים עם ALL. במחקר הנוכחי ביקשו החוקרים לבחון את ההשפעה ארוכת הטווח של Dexrazoxane על המצב הלבבי של ילדים ששרדו ALL בסיכון גבוה, חמש שנים לאחר השלמת הטיפול ב-Doxorubicin.

המחקר כלל ילדים ממרכזים רפואיים בארה”ב, קנדה ופורטו-ריקו, בתקופה שבין ינואר 1996 ועד ספטמבר 2000. המשתתפים חולקו באקראי לטיפול בעשר מנות של Doxorubicin במינון 30 מ”ג למ”ר בלבד, או לטיפול במינון זהה של Doxorubicin לאחר טיפול ב- Dexrazoxane במינון 300 מ”ג למ”ר. יעדי הסיום העיקריים של המחקר היו הפרעות מאוחרות בתפקוד ובמבנה החדר השמאלי, כפי שנקבע על-פי בדיקת אקו-לב.

מבין 100 הילדים שטופלו ב-Doxorubicin, 66 היו זמינים למחקר ומבין 105 המטופלים ב-Doxorubicin ו- Dexrazoxane, 86 היו זמינים למחקר.

חמש שנים לאחר השלמת הטיפול ב-Doxorubicin, ממוצע סטיות התקן (Z Score) של קוטר החדר השמאלי בסוף-סיסטולה ו-LVFS (Left Ventricular Fractional Shortening) היו גרועים יותר באופן מובהק סטטיסטית, בהשוואה למדדים התקינים בילדים שטופלו ב-Doxorubicin בלבד (LVFS = -0.82, End-Systolic Dimension = 0.57).

ההשפעה המגנה של Dexrazoxane, בהשוואה לטיפול ב-Doxorubicin בלבד, על עובי דופן החדר השמאלי (הבדל בין הקבוצות: 0.47) ויחס עובי-קוטר (0.66) היו המאפיינים היחידים שהיו מובהקים סטטיסטית לאחר חמש שנים.

מניתוח סטטיסטי עולה כי Dexrazoxane (p=0.04) סיפק הגנה על מדדי LVFS לאחר חמש שנים בבנות (1.17), אך לא בבנים (0.10-). כמו כן, עולה כי Dexrazoxane סיפק הגנה על יחס עובי-קוטר של חדר שמאל לאחר חמש שנים בבנות (1.15), אך לא בבנים (0.19).

עם חציון מעקב להישנות ותמותה של 8.7 שנים, שיעורי ההישרדות ללא-אירועים עמדו על 77% בילדים שטופלו ב-Doxorubicin בלבד, ו-76% באלו שטופלו ב-Doxorubicin ו- Dexrazoxane (p=0.99).

החוקרים מסכמים וכותבים כי ל- Dexrazoxane הגנה לבבית ארוכת טווח בילדים עם ALL המטופלים ב-Doxorubicin, ללא פגיעה בתועלת הטיפול התרופתי. מתוצאות המחקר עולה כי ההשפעה המגנה הייתה בולטת יותר בבנות מאשר בבנים.

Lancet Oncology early online publication, 16 September 2010

לידיעה ב-NELM

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

  • שילוב Sorafenib עם TACE משפר הישרדות חולים עם הישנות סרטן כבד (JAMA Oncol)

    שילוב Sorafenib עם TACE משפר הישרדות חולים עם הישנות סרטן כבד (JAMA Oncol)

    בהשוואה ל-TACE (או Transarterial Chemoembolization) בלבד, שילוב Sorafenib עם TACE עשוי להביא לשיפור ההישרדות הכוללת והישרדות ללא התקדמות מחלה בחולים עם הישנות סרטן כבד בשלב בינוני עם חדירה מיקרווסקולארית, כך מדווחים חוקרים במאמר שפורסם בכתב העת JAMA Oncology. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי בחולים עם הישנות סרטן כבד בשלב בינוני הפרוגנוזה אינה טובה, כאשר TACE […]

  • טיפול בתרופות להפחתת משקל עשוי להפחית את הסיכון לממאירות בחולים עם סוכרת (JAMA Netw Open)

    טיפול בתרופות להפחתת משקל עשוי להפחית את הסיכון לממאירות בחולים עם סוכרת (JAMA Netw Open)

    מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open עולה כי טיפול בתכשירים ממשפחת GLP-1RA בחולים עם סוכרת מסוג 2 עשוי להפחית את הסיכון להתפתחות מחלות ממאירות שנקשרו עם השמנה, בהשוואה לטיפול באינסולין. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי אגוניסטים לקולטן ל-GLP-1 הם תכשירים המשמשים לטיפול בהשמנה וסוכרת, כאשר המשפחה כוללת את התכשירים Wegovy, Ozempic, Zepbound […]

  • דלקת ענביה בילדים מלווה בסיכון מוגבר לקטרקט (JAMA Network Open)

    דלקת ענביה בילדים מלווה בסיכון מוגבר לקטרקט (JAMA Network Open)

    בילדים עם אבחנה של דלקת ענביה (Uveitis) סיכון מוגבר משמעותית להתפתחות קטרקט, בהשוואה לאלו ללא התהליך הדלקתי, כך עולה מתוצאות מחקר חדש שפורסמו בכתב העת JAMA Network Open. הסיכון המוגבר נותר על כנו לאורך תקופות מעקב שונות ובקבוצות שונות לפי גיל, מין ומוצא אתני. מחקר העוקבה התבסס על נתונים ממאגר TriNetX וכלל ילדים עם וללא […]

  • מה בין משך השינה ובין לחץ הדם בצעירים? (Pediatrics)

    מה בין משך השינה ובין לחץ הדם בצעירים? (Pediatrics)

    במאמר שפורסם בכתב העת Pediatrics מדווחים חוקרים על תוצאות מחקר חדש, מהן עולה כי משך שינה ארוך יותר והתחלת שינה בשעה מוקדמת יותר מלווים במדדי לחץ דם נמוכים יותר. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי כיום אין בהמלצות התייחסות ליעד דפוסי שינה אופטימאליים כטיפול ביתר לחץ דם. כעת הם בחנו את הקשר בין משך ומועד שינה […]

  • הפחתת משקל עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירויות משנית להשמנה (מתוך כנס ה-ADA)

    הפחתת משקל עשויה להפחית את הסיכון להתפתחות ממאירויות משנית להשמנה (מתוך כנס ה-ADA)

    במבוגרים עם השמנת-יתר המצליחים לרדת במשקל גופם נרשמה ירידה בסיכון להתפתחות ממאירויות על-רקע השמנה, כך עולה מנתונים שפורסמו במהלך כנס ה-American Diabetes Association. החוקרים השלימו מחקר תצפיתי, רטרוספקטיבי, שכלל נתונים אודות 105,472 מבוגרים עם השמנה ובחנו את הרשומות הרפואיות הממוחשבות ממרפאת קליבלנד בין 2000 עד 2022. נתוני מדד מסת גוף נאספו אודות כל משתתף והחוקרים […]

  • גורמי סיכון לתמותה במבוגרים עם מחלת לב מולדת ואנדוקרדיטיס זיהומי (Int J Cardiol)

    גורמי סיכון לתמותה במבוגרים עם מחלת לב מולדת ואנדוקרדיטיס זיהומי (Int J Cardiol)

    מנתונים חדשים שפורסמו בכתב העת International Journal of Cardiology עולה כי שיעורי התמותה משנית לאנדוקרדיטיס זיהומי במבוגרים עם מחלת לב מולדת הם נמוכים, אך טיפול שמרני במקרים אלו מלווה בסיכון הגבוה ביותר לתמותה. ברקע למחקר מסבירים החוקרים כי מחלת לב מולדת זרימת דם טורבולנטית חריגה מלווה בסיכון הגבוה ביותר לאנדוקרדיטיס זיהומי. למרות התקדמות באבחנה וטיפול, […]

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה