רטינופתיה נפוצה בחולי סוכרת מבוגרים (JAMA)

שכיחות רטינופתיה סוכרתית בקרב חולי הסוכרת מעל גיל 40 בארה”ב עומדת על קרוב ל-30%, כאשר ב-4% מהמקרים מדובר במצב המסכן את הראייה, כך עולה ממחקר חדש שפורסם ב-JAMA.

לדברי החוקרים, רטינופתיה סוכרתית הינה הסיבה המובילה למקרים חדשים של עיוורון חוקי במבוגרים בארה”ב, בין הגילאים 20-74 שנים. העלויות עומדות על כ-500 מיליון דולרים בשנה.

מספר החולים הסוכרתיים בארה”ב הולך ועולה. למרות זאת, אין נתונים עדכניים אודות שכיחות רטינופתיה סוכרתית באמריקאים. במטרה לבחון את הנושא, ולקבוע אם בדיקות סקר וטיפול מונעים את הסיבוך הנפוץ, החוקרים בחנו את הנתונים מסקר NHANES (National Health and Nutrition Examination Survey) בין השנים 2005-2008.

מבין 1006 מבוגרים עם סוכרת, שעברו בדיקות הדמיה של העיניים, 29% אובחנו עם רטינופתיה סוכרתית, ב-4% מהמקרים מדובר היה במצב המסכן את הראייה.

השכיחות הייתה גבוהה ב-40% וב-250%, בהתאמה, מההערכות על-פי סקר NHANES מוקדם יותר, בין השנים 1988-1994.

עם זאת, החוקרים אינם יודעים אם העלייה נובעת מעליה אמיתית בשכיחות או אם מדובר באמצעי אבחנה טובים יותר לזיהוי פגיעה עינית.

החוקרים מצאו כי בקרב גברים קיים סיכון גבוה יותר משמעותית להתפתחות רטינופתיה סוכרתית, בהשוואה לנשים. גורמי סיכון נוספים כללו משך סוכרת ארוך יותר, טיפול באינסולין, לחץ דם סיסטולי גבוה, ורמות HbA1c גבוהות.

החוקרים מסכמים וכותבים כי עם הזדקנות האוכלוסייה, חשוב שמערכת הבריאות תנקוט באמצעים הדרושים כהכנה לדרישה הגוברת. עם זיהוי מוקדם וטיפול בזמן, ניתן למנוע או לצמצם את הפגיעה בראייה.

JAMA. Posted August 11, 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה