בדיקת אנדוסקופיה מסייעת בהערכת הפרעות במעי האמצעי (Gastrointestinal Endoscopy)

במאמר חדש שפורסם ב-Gastrointestinal Endoscopy מדווחים חוקרים כי בדיקות SBE (Single-Balloon Enteroscopy) ו-SE (Spiral Enteroscopy), הן בדיקות יעילות להערכת המעי הדק.

החוקרים כותבים כי הטכניקות מספקות גישה לאזורים אליהם לא ניתן להגיע עם אנדוסקופיה קונבנציונאלית.

החוקרים בחנו באופן רטרוספקטיבי 92 חולים שעברו בסה”כ 52 בדיקות SBE ו-53 פרוצדורות SE, במהלך שנתיים וחצי. האינדיקציה הנפוצה ביותר (ב-42 מקרים) הייתה דימום סמוי ממערכת העיכול.

מהתוצאות לא עולים הבדלים מובהקים בדיוק האבחנתי בין SBE ו-SE (59.6% לעומת 43.4%, בהתאמה) לשתי הבדיקות דיוק של 67% במקרים של דימום סמוי ממערכת העיכול. החוקרים הצליחו לטפל ב-38% מהחולים בגישה אנדוסקופית; בחולים אלו חל שיפור מובהק בריכוז המוגלובין וירידה בדרישות למתן עירויי דם.

עומק ההחדרה המקסימאלי מעבר לליגמנט ע”י טרייץ היה גדול יותר משמעותית עם SE, בהשוואה ל-SBE (301 לעומת 222 ס”מ). גם במקרים אלו, ל-SBE דיוק אבחנתי גבוה יותר.

לשתי הגישות זמני פרוצדורה דומים סטטיסטית (53 לעומת 47 דקות), ושתיהן נחשבו בטוחות ויעילות. תועד מקרה אחד של פרפורציה, בחולה בו נערכה בדיקת SBE.

החוקרים מסכמים וכותבים כי מתוצאות המחקר עולה כי בדיקת SBE ובדיקת SE, במתכונת הנוכחית, הן דומות מבחינה קלינית. הם מציינים כי אנטרוסקופיה עשויה לסייע בהערכה וטיפול במחלות של המעי הדק.

Gastrointestinal Endoscopy. Posted online July 9, 2010 

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה