משרדי האוצר והבריאות חתמו על הסכם הייצוב של לאומית שירותי בריאות

מנכ”ל משרד הבריאות, ד”ר רוני גמזו, וסגן בכיר לחשב הכללי, יאיר טל, חתמו על הסכם ייצוב עם קופת חולים לאומית שירותי בריאות. ההסכם מסדיר את מבנה “השלטון התאגידי” של לאומית שירותי בריאות, אשר תהיה הקופה הראשונה שחלים עליה כללי מבנה תאגידי ציבורי מתקדם לפי עקרונות חוק ביטוח בריאות ממלכתי. על פי ההסכם, קופת החולים תעביר לאישור שר האוצר ושר הבריאות בתוך 90 יום תקנון חדש לקופה בהתאם לנוסח הצעת חוק הממשלתית, אשר תסדיר, בין היתר, את האורגנים של קופת חולים, סמכויותיהם ודרכי מינויים.

מטרתם של הסכמי הייצוב היא שמירה על היציבות הפיננסית של קופות החולים תוך מתן תמריצים לשמירה על איזון תקציבי. זאת למען הבטחת מתן שירותי הבריאות למבוטחי הקופות בהתאם לחוק ביטוח בריאות ממלכתי.

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בירך את לאומית שירותי בריאות על הסכם הייצוב, ואמר: “זו קופת החולים הראשונה שמסדירה את השלטון התאגידי ומטרתנו לקדם זאת בתקופה הקרובה גם בקופות החולים הנוספות. קופת חולים לאומית עולה ומתחזקת וזה יתרום לקידום הקופה”.

החשב הכללי במשרד האוצר, שוקי אורן, הוסיף: “אנו רואים חשיבות רבה בייעול פעילות קופות החולים ומאמינים שחיזוק איתנותן הפיננסית יביא לניהול איכותי וכך גם לשיפור השירות למבוטחים”.

יו”ר דירקטוריון לאומית שירותי בריאות יעקב אדרי, הוסיף “אנו מובילים תהליך של שינוי בשנתיים האחרונות, תהליך שינוי עמוק יסודי ומקצועי לשיפור שירותי הבריאות”.

מקור: דוברות משה”ב

הערת מערכת: בשנים האחרונות לאומית סבלה מגרעונות גבוהים יחסית בהשוואה לקופות האחרות.  אם הסכם הייצוב הזה משפר את סיכויי הקופה להשיג איזון תקציבי אז אלו חדשות טובות לעובדי ומבטוחי הקופה.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה