התועלת של טיפול קרינתי כנגד מחלת הודג’קין (J Clin Oncol)

חוקרים מבריטניה מדווחים במאמר חדש שפורסם ב-Journal of Clinical Oncology כי טיפול קרינתי בעקבות טיפול כימותרפי מלווה בתוצאות טובות יותר בקרב חולים עם מחלת הודג’קין מתקדמת, בהשוואה לאלו שאינם מקבלים טיפול דומה.

לדברי החוקרים, אעפ”י שהממצאים אינם מבוססים על מחקר אקראי, הם מזהירים מפני המגמה האחרונה להימנע מטיפול קרינתי בחולים עם מחלת הודג’קין.

מסקנות המחקר מבוססות על נתונים ממחקר בו החולים חולקו באקראי לטיפול ב-Doxorubicin, Bleomycin, Vinblastine ו-Dacarbazine ואחד משני משטרי טיפול רב-תרופתי.

טיפול קרינתי לאזור המעורב הומלץ לחולים עם תגובה לא-מלאה לטיפול כימותרפי או אלו שאובחנו עם גוש. מבין 702 חולים עם תגובה אובייקטיבית, 300 קיבלו טיפול קרינתי במסגרת קונסולידציה.

במרבית החולים שקיבלו טיפול קרינתי (190 חולים) בעת האבחנה זוהה גוש מחלה. 50% הגיבו באופן חלקי בלבד לכימותרפיה, זאת בהשוואה לשיעורי תגובה חלקית של 36% בקרב חולים שלא קיבלו טיפול קרינתי. שיעורי הפוגה מלאה היו גבוהים יותר בקרב חולים שלא קיבלו טיפול קרינתי.

עם זאת, החוקרים הופתעו לגלות כי שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות היו טובים יותר בקבוצת החולים לאחר טיפול קרינתי זאת חרף העובדה כי לחולים אלו מחלה בעלת מאפיינים שליליים יותר.

לאחר חציון מעקב של 6.5 שנים, בקבוצת הטיפול הקרינתי יחס הסיכון להישרדות ללא-התקדמות עמד על 0.43. לאחר חמש שנים, שיעורי ההישרדות ללא-התקדמות עמדו על 86% לעומת 71%, ותועד יתרון דומה עבור ההישרדות הכוללת (HR = 0.47).

החוקרים מזהירים כי יש לזכור כי טיפול קרינתי עשוי להוות חלק חשוב בטיפול בחולים אלו.

J Clin Oncol 2010

לידיעה במדסקייפ

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה