ההשפעה של מרחיבי סמפונות ארוכי-טווח על שיעורי התמותה של חולים עם מחלת COPD (מתוך Respir Res)

ממחקר חדש עולה כי טיפול הכולל שילוב של משאפי סטרואידים עם LABA (Long-Acting Beta-Agonist) מלווה בירידה של כ-20% בשיעורי התמותה של חולים עם מחלת COPD (Chronic Obstructive Pulmonary Disease).

החוקרים כותבים כי COPD היא הגורם הרביעי בשכיחותו לתמותה ברחבי העולם. מרחיבי סמפונות ארוכי טווח נחשבים טיפול קו-ראשון בחולים עם COPD, אך השפעתם על התמותה אינה ידועה היטב.

החוקרים ערכו סקירה סיסטמית מקיפה ומטה-אנליזה להערכת ההשפעות של מרחיבי סמפונות ארוכי-טווח על שיעורי התמותה של חולים עם מחלת COPD יציבה.

החוקרים ערכו חיפוש במאגרי MEDLINE, EMBASE ו-Cochrane Systematic Review וזיהו מחקרים אקראיים ומבוקרים, באיכות גבוהה, להערכת הטיפול ב-Tiotropium, Formoterol, Salmeterol, Formoterol/Budesonide או Salmeterol/Fluticasone בחולים עם COPD, שנותרו במעקב למשך שישה חודשים ומעלה.

החוקרים זיהו 27 מחקרים שכללו 30,495 חולים. הסיכון היחסי לתמותה חושב עבור כל מחקר ועבור כל החולים שנכללו בסקירה. השילוב של משאפי סטרואידים עם משאפי LABA (Long-Acting Beta-2 Agonist) לווה בירידה בשיעורי התמותה הכוללים, בהשוואה לפלסבו (RR = 0.80, p=0.005). החוקרים לא זיהו השפעה של Tiotropium (RR = 1.08,  p=0.61) או LABA (RR = 0.90,  p=0.21) שניתנו כטיפול בודד, ובין שיעורי התמותה.

החוקרים מסכמים וכותבים כי שילוב של משאפי סטרואידים עם LABA מלווה בירידה של כ-20% בשיעורי התמותה של חולים עם מחלת COPD. לא זוהתה השפעה כלשהי של Tiotropium או LABA לבד על התמותה מכלל הסיבות של חולים עם COPD.

Respir Res. 2010 May 11;11(1):56

לידיעה ב-DocGuide

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

מידע נוסף לעיונך

כתבות בנושאים דומים

הנך גולש/ת באתר כאורח/ת.

במידה והנך מנוי את/ה מוזמן/ת לבצע כניסה מזוהה וליהנות מגישה לכל התכנים המיועדים למנויים
להמשך גלישה כאורח סגור חלון זה